diumenge, 4 d’abril del 2021

Escapada Urgell i La Noguera. Setmana Santa 2021 (covid)

Dimecres, 31 de març de 2021

Sortim a migdia de casa. Aquest any ho fem amb la versió petita de la família. Només serem 3, els 2 grans fan vacances pel seu compte.

Posem destí al P de l’Estany d’Ivars d’Urgell i Vila-Sana. Dinem allà i descarreguem bicis per fer la volta al llac

Es un trajecte d’uns 6 km. Hi ha diferents punts de guaita d’aus. És un recorregut planer, tranquil i agradable.
Buscàvem un destí sense aglomeracions i és perfecte. La temperatura ideal.

Un cop feta l’excursió hem enfilat a Penelles. Poblet ple de murals a les parets del poble. Original i artístic.

Retorn a l’auto i preparem sopar. Avui tocarà partideta de cartes.

Coord: N 41.75773 E 0.96698
Preu per nit: 0€

Dijous Sant, 1 d’abril de 2021

Ens hem llevat tard. Hem descansat molt bé i al matí no teníem pressa. Al final hem dormit 2 autos al P.

Al veure que no anàvem d’hora, hem decidit posar rumb a Balaguer. Descobrir la capital de La Noguera i així fer serveis a l’auto.
Balaguer té una bona àrea amb tots els serveis gratuïts, inclosa l’electricitat. Segons els comentaris de Campercontact és sorollosa de nit. Nosaltres hem aparcat, hem fet la visita a Balaguer i hi hem dinat.

Quan sortíem de l’àrea el termòmetre del cotxe marcava 27°!!!
Hem anat direcció a Àger i al Port d’Àger hem fet una parada per caminar un parell de km sobre la via romana que unía Lleida amb Isona. Una ruta important a l’època.

A Àger hem aparcat a un descampat preparat com a P, sense serveis però amb un bon grapat d’autos i furgos.
Hem visitat el poble, hem fet alguna compra i a les 19:00 ens hem afegit a la visita de la col·legiata  d’Àger. Hem fet una visita cultural i interessant de la zona que ens acull. Conèixer la història del nostre país, val molt la pena.

Sortint de la visita hem vist que el centre d’activitats del Montsec encara estava obert i hem agafat 2 kayacks per demà per fer el Congost de Mont Rebei. Ha sigut una decisió improvisada i d’última hora, però el record de la baixada del Sella de l’estiu encara és viu, i ens ve molt de gust de tornar-hi.

Sopem a l’auto a Àger i demà ens tocarà llevar-nos d’hora. Però ens han dit que si anàvem a dormir allà no tindríem gens de cobertura i hem preferit fer nit aquí. Estem acompanyats d’una bona colla d’autos i furgos, potser som una dotzena en total.

Coord: N 42.0024, 0.7591
Preu per nit: 0€

Divendres Sant, 2 d’abril de 2021

Avui el despertador ha sonat d’hora. A les 7:30 ens hem posat en marxa. Dutxa i esmorzars.

La nostra sortida amb els Kayacs era per les 9:30 a L’Embarcador del pantà de Canelles, al poblet de Corçà.

Des d’Àger ens van dir que hi havia uns 30’, aproximadament ha sigut això.
Com que érem del 1r torn, hem fet un viatge fàcil i sense cotxes de cara. Per arribar a l’Embarcador cal seguir les indicacions. És un camí asfaltat però estret.
Quan hem arribat no hem vist clar que poguéssim aparcar l’auto al P habilitat. Hem entrat fins a l’espai reservat als organitzadors, els hem hagut de convèncer però hem pogut estacionar allà. El terreny és ample i gran.
Ens han equipat amb el salvavides i el tanc per guardar coses. Instruccions de com fer anar el rem i de quin recorregut calia seguir.
I cap a l’aigua falta gent.
Son una mica més de 7 km remant per un paisatge bonic, molt bonic.

Al cap de 2 hores aprox, hem deixat el Kaiac i hem tornat amb una barca amb motor. L’altra opció era tornar a peu, però això volia dir +de 3h de caminada.

Un cop a l’auto, eren les 13h i hem posat rumb de nou al P d’Àger per poder dinar.
El temps era fantàstic i hem pogut prendre el solet mentre preparàvem el dinar.
Cafè i gelat al poble.

La idea era anar direcció Camarassa i fer parada al Congost de Mu. Però ha sigut impossible parar l’auto prop del Congost. Estava tot súper ple de cotxes, furgos i autos a banda i banda de la carretera.
Vist el panorama, hem decidit canviar de plans i posar rumb cap a St Llorenç de Montgai.
Aquest petit poble de 80 habitants estava a vessar de gent i de cotxes. Hem mirat si cabíem al càmping que hi ha. I ens hem pogut instal·lar a un espai que no és parcel·la.
Tarda de lectura, bàdminton i repòs.
A nosaltres entrar a un càmping, unes hores, ens agrada i ens recorda tots els anys de campistes que hem fet.

Càmping La Noguera
St Llorenç de Montgai
Preu: 38€/ nit

Dissabte Sant, 3 d’abril

Avui després d’esmorzar, en Toni i jo hem anat a fer a peu, la volta a l’embassament de St Llorenç.

Sembla una volta de no res, però acaben sent gairebé 10 km. El paisatghe espectacular. El dia radiant. A l’estiu, deu caure una calorada de por, però ara a la primavera, és una excursió molt bonica.

Durant el trajecte hem trobat un tresor. Creiem que hem descobert d’on surten tots els tions ... si teniu menuts per casa, no us ho perdeu.

Finalment, després de dinar hem recollit i hem tornat cap a casa.

Esperem poder sortir alguna altre cap de setmana de primavera.