dimecres, 14 d’agost del 2019

Ruta per França oest i centre, estiu 2019

La idea de les vacances d’enguany és combinar l’autocaravana amb el cicloturisme.
Començarem pel país basc francès, fent una escapada a Elizondo i Zugarramurdi. Continuarem cap a les Landes traient les bicis per anar fent cames. Quan arribem a Royan començarà la nostra aventura cicloturística. Ja veurem quants km i dies farem, la previsió és uns 7-8 dies i entre 300 i 400 km.
Després recuperarem l’auto i tornarem per l’Aveyron, lloc que sempre ha sigut de pas i aquesta vegada visitarem. Som-hi!!!

Divendres, 26 de juliol

Tenim un munt de trastos per carregar al garatge de l’auto. Anar equipat tota la família per fer un viatge d’una setmana en bicicleta requereix planificació prèvia i espai.
Com que fa molta calor hem decidit sortir un cop el sol ja no piqués tan fort. Finalment a les 19:00 arrenquem. Il·lusionats i cansats comencem la ruta.

Estem cansats parem a sopar i a reposar a Monzon. Això és una de les millors coses que té viatjar amb autocaravana. Pots decidir quan pares i descanses, en funció de com vas.

Àrea Monzon
Coord. N 41.918610, E 0.189440
Valoració familiar: 1/5

Km parcials: 216
Km totals: 216

Dissabte, 27 de juliol

Ens despertem després d’un son reparador i fem un bon esmorzar amb pa i coca  del forn del poble.

Ens posem en marxa, avui toca fer ruta. Posem rumb fins Elizondo, per veure el poble que inspira la trilogia de Baztan. Arribem a l’hora de dinar i un cop tips sortim a fer un cafè sota la pluja. Fa estona que plou, xirimiri que sembla que no fa res però que et deixa xop.

Seguim direcció a Zugarramurdi, però de camí trobem unes altres coves, les  de Ikaburu. Hi ha visites guiades  que duren 40 minuts. El més curiós és el fet que el riu passa per dins la cova i t’acompanya durant tot el trajecte.

Després hem seguit cap a Zugarramurdi. La cova no té res a veure amb l’anterior, més que una cova sembla un gran avenc. Ens han donat la informació de la cova en català, és una cova carregada d’història. Hem quedat ben molls fent tot el recorregut però ha valgut la pena.

Hem acabat la visita a l’hora de tancar la cova. Hem posat rumb cap a Sara (Fr) tot parant a la frontera per carregar gas-oil una mica més barat que a casa.

Hem fet parada a l’àrea d’autocaravanes de Sara, amb tots els serveis.

Àrea Sara
Coord. N 43.312310, O 1.583990
Preu: 8€

Km parcials: 319
Km totals: 535

Diumenge, 28 de juliol

Ens llevem sense presses. Durant la nit ha plogut amb ganes i es preveu un matí tapat i que ha de millorar cap  a la tarda.
Fem dutxes de tots 5 abans de sortir a visitar el bonic poble de Sara.
És un poble animat i de  turisme familiar.

Quan trobem l’oficina de turisme demanem si és possible arribar a l’estació del tren cremallera amb l’auto. La dona és molt amable i fins i tot ens truca als de l’estació per veure si hi ha lloc ja que el pàrquing no és massa gran. Li diuen que encara hi ha lloc però que no tardem.

Acabem ràpidament la nostra visita i enfilem la carretera estreta que ens porta fins a l’estació, a dalt del coll de St Ignasi. Son uns 3-4 km.

Quan arribem anem a comprar els bitllets a l’estació. Els bitllets també es venen en línia però només fins el
dia d’abans. Com que ahir el temps no estava massa segur, no vam gosar comprar els bitllets. El preu per tots 5 és de 88€.

El viatge dura 35 minuts. El paisatge és espectacular i el cremallera s’enfila amb ganes. Les màquines tenen gairebé 100 anys i encara son les originals.

Quan arribes a dalt tens aprox 1,5h per donar el volt i fer fotografies. El paisatge és espectacular. Es veuen totes les muntanyes del País basc/Navarra i per l’altra banda es veu tota la costa atlàntica fins a les Landes. El temps va millorant a mesura que avança la tarda. Com a curiositat dir que malgrat el tren s’agafa en territori francès a dalt és Navarra. I hi ha una pista que puja des del costat espanyol, per això si hi ha algun cotxe és de matrícula ESP.

Les fotos des de dalt són boniques. Aprofitem i en fem unes quantes.

A les 17:30 ens toca baixar. Amb el bitllet de pujada et diuen a quina hora et toca baixar.

Un cop a baix posem rumb cap a Saint Jean-de-Luz. Segons els comentaris hi ha una àrea molt petita i sorollosa, però com que tampoc veiem més alternatives i decidim provar sort. Hi ha un sol lloc. Aparquem i anem a visitar la ciutat. Estem ben al centre, en un moment som a la part comercial i històrica de la ciutat. És una ciutat molt turística. És diumenge i les botigues estan obertes.
Donem un volt i retornem a l’auto a sopar. La Jana té febreta i no es troba massa bé. A veure com evoluciona.

Àrea Saint Jean-de-Luz
Coord. N 43.385400, O 1.662860
Preu: 6€

Km parcials: 22
Km totals: 557

Dilluns, 29 de juliol

Malgrat el xivarri que hi havia aprop de l’auto (tren i carretera) hem dormit perfecte. Hem pogut anar a comprar pa i croissants al centre i hem fet un bon esmorzar. Hem acabat de donar un volt per la bonica ciutat i hem retornat a l’auto.

Hem enfilat direcció Biarritz, sense fer autopistes. Ens hem dirigit de dret a l’àrea de Milady. Quan hem arribat hi havia places buides però no ens deixava entrar per error de les targetes de crèdit. N’hem provat 4 i totes donaven error. Hem decidit demanar a algú francès si ens podia passar la seva Tarja i donar-li els diners en metàl·lic. Ens ha costat dos intents, però finalment una senyora molt amable s’ha ofert a fer-ho. Quan més tard hem sabut que havia passat la seva Tarja 6 vegades, li hem regalat una ampolla de vi negre català.
L’àrea té electricitat i tots els serveis per l’auto i algunes parcel·les tenen una mica d’ombra i tot. Al costat de l’àrea i hi ha una bonica platja amb un bon parc i un camí per caminar al costat de la costa.
Si arribeu a la tarda a l’àrea és molt possible que no trobeu lloc, durant molta estona hi hagut una bona cua d’autos per entrar.

Nosaltres després de dinar hem anat amb bus fins el centre. Cada 15 min aprox surten unes “navettes” gratuïtes pel centre. En cas que el bus gratuït no hi sigui o vagi ple i no us deixin pujar,  el 7 i el 10 també us van bé per arribar a la parada del pàrquing d’autos: Madrid-Milady.

Biarritz és una ciutat molt turística i cosmopolita. Amb moltes botigues de preus desorbitats. La costa és escarpada i el frontal és bonic.

La tarda s’ha anat tapant de forma ràpida i el vent era fred. La Jana ha començat a tenir febre i hem hagut de comprar un jersei perquè es pogués abrigar una mica.
Per tornar a l’auto hem agafat el bus num 10 que és de pagament (1€ per cap) ja que les “navettes” gratuïtes anaven plenes i era impossible pujar a cap.
La ciutat no és la que ens ha agradat més. Potser ha estat el temps (fred i ventós) o potser que hi havia molt trànsit i no és una ciutat fàcil de visitar ja que està molt desordenada urbanísticament.
Quan arribem a l’àrea ja no hi havia cua per entrar però hi havia un cartell de complet.
Després de sopar temps per córrer i passejar al costat del mar. Avui dormirem tranquils.

Àrea Biarritz
Coord. N 43.465770, O 1.571660

Km parcials: 13
Km totals: 570

Dimarts, 30 de juliol

La Jana ha passat mala nit degut a la febre i el fred que vam passar ahir. Avui al mati l’hem deixat dormir tot i que al final a les 12h l’hem acabat despertant.
Mentre ella dormia, la Júlia i jo hem anat a fer un volt per la platja. El mar estava espectacular. Ara entenem perquè és el paradís dels surfistes.

Hem fet una tirada una mica llarga evitant autopistes de peatge. El destí ha estat el llac de Biscarrosse. Teníem ganes fer una mica de bici, i hem provat un tros de la Velodysse ( la Jana ha descansat i alguns li hem fet companyia). L’àrea on som és molt gran. Aparques on vols i tens unes vistes precioses del llac.

Àrea Gastes
Coord. N 44.328460, O 1.153390
Preu: 9€

Km parcials: 151
Km totals: 721

Dimecres, 31 de juliol

Ens despertem amb un dia radiant. Esmorzem a fora. És un plaer trobar àrees com aquesta, sembla talment que estiguem en un bonic càmping.

Hem decidit fer una mica de bici. En direcció contrària a ahir. Hem fet un tros molt bonic que voltava el llac i hem arribat a una altra zona de banyada i lúdica. Els nens han posat els peus al llac i han dit que estava molt  calenta. Han volgut tornar a l’auto a posar-se banyadors i deixar la sortida amb la bici.

Per tant han acabat dins el llac, que no és gens fondo, però té dos socorristes per si de cas.

Les àrees de pagament funcionen amb tiquets de 24h. Com que ahir vam arribar passades les 17:00 hem decidit quedar-nos a dinar i sortir després.

Hem posat rumb cap a la Duna de Pyla. Pel camí hem parat a fer 4 compres i hem arribat a la Duna pels volts de les 18:30. A la carretera tots els cotxes anaven en sentit contrari al nostre i hem decidit que anàvem en bona hora ja que marxava tothom. Hem aparcat al P de la Duna (6€ les dues hores que hi hem sigut). A la carretera hi havia molts llocs per aparcar que havien quedat buits però també hi havia molta sorra i hem preferit aparcar a dins.

La pujada a la Duna és dura. Hi ha unes escales que només posen a l’estiu però els nens ens han fet pujar pel dret i Deu n’hi do!!! Ara quan arribes a dalt l’espectacle és impressionant. Mar, duna i bosc s’uneixen. És preciós.

La Duna mereix una visita i una passejada per dalt. Les fotos del capvespre són xulíssimes.
En Biel i la Julia s’han aninat a caminar fins a la punta de la Duna que es veia al fons. Es veu que encara n’hi havia més.

Baixar de la Duna és el millor de tot, pots saltar, córrer, caure ... el riure està assegurat.

Quan baixàvem ens hem trobat una riuada de gent que pujava a sopar a dalt la Duna. O sigui que entre gentada i gentada hem trobat una estona tranquila.

Però nosaltres no tenim lloc per dormir i ja son quarts de nou, o sigui que ens imaginarem la posta de sol i tirarem a buscar allotjament per la nostra casa rodant.
Ens dirigim a una àrea d’autocaravanes que hi ha una mica lluny de tot, les 3 coccinelles, és com un càmping només per AC. Hem trobat lloc a la 1a!!!

Fem sopar de barbacoa però sopem a dins que la Jana torna a tenir febre. Ha estat ben trempada tot el dia i ara ha tornat a agafar temperatura. Pobreta és un rotllo això d’estar malalta de vacances.

Àrea Arcachon
Coord. N 44.619470, O 1.100590
Preu: 18€

Km parcials: 61
Km totals: 782

Dijous, 1 d’agost

Durant la matinada ens passa una tempesta de trons i forta pluja. Quan sona el despertador encara plou i ens hi tombem un altre cop. No volem anar al centre i quedar xops, almenys la Jana. Necessita repòs i no passar fred. Com que el dia s’arregla decidim anar tots 5 al centre, amb bus. Anem equipats amb cangurs per si de cas. Tot i que no ens han fet falta.
Al costat de l’àrea hi ha una parada del bus. Ha anat bé no moure l’auto, és una bojeria de cotxes i tots els pàrquings són de pagament.
Arcachon és un poble costaner ple de botigues de roba de marca i pastisseries. Molt turístic.
Hem dinat al centre: sardines, moules frites, ...

Després de dinar passejades i compres per casa i de record.
Al poble hi ha construccions que recorden la dels indians que van fer fortuna a les colònies.

No hi ha molts busos cap a la nostra àrea i hem d’estar pendents del rellotge, l’últim surt a les 18:10.

Quan arribem a l’àrea fem els serveis de l’auto per marxar carregats. Posem rumb cap a Bordeus. La idea és fer càmping i així poder fer alguna rentadora. Però quan arribem al càmping hi ha el cartell de COMPLET i anem cap a una àrea que hi ha en un super. Quan arribem hi ha una altra auto aparcada.

Àrea Bordeus
Coord. N 44.810250, O 0.774910
Valoració familiar: 2/5

Km parcials: 66
Km totals: 848

Divendres, 2 d’agost

Hem dormit molt tranquils al pàrquing. Ahir a la nit va arribar una 3a auto i aquest mati ens hem llevat amb una furgo Suïssa  per veïns.
Cal dir que els serveis de l’àrea estan fora de servei, per tant no us en refieu.

Hem comprat esmorzar al super i el primer que hem fet ha estat trucar al càmping Beausoleil per veure si tenein alguna plaça per avui i demà.
Hem estat de sort han dit que en tenen però fins les 12h del migdia no hi podem anar.
Hem passat per un Decatlhon i hem intentat trobar un metge per la Jana que no acaba de fer net. La búsqueda del metge ha sigut infructuosa  i hem decidit que un cop al càmping ja ho demanaríem.

El càmping és molt petit, només 30 places i amb els serveis bàsics. Però hem pogut tenir per nosaltres sols la rentadora i secadora i hem fet molta feina. Ja duem una setmana de vacances i ens ha anat molt bé poder fer una mica de neteja.
El càmping és tranquil i la mestressa molt amable. Li hem demanat el tema metge i ens ha adreçat a l’hospital ja que ha trucat al metge del poble i és impossible que la vegi. Tema agost i vacances és complicat.
A l’hospital que ens ha adreçat no hi ha servei pediàtric i no han volgut atendre-la. Ens han fet anar al Gran hospital de Bordeus.

Malgrat  tot, l’espera no ha sigut pas molt llarga i després de la visita i una placa el diagnòstic ha sigut clar: inici de pneumònia. Ens han receptat antibiòtic i ens han dit que amb dos dies havia de començar a millorar.

Sort que hem fet avui la visita, perquè sense antibiòtic no hauria millorat i la situació s’hauria anat complicant.

Després de tants anys viatjant per Europa avui finalment hem estrenat la Tarja sanitària europea. No calia, ban cert, però sort de tenir-la.

Hem retornat al càmping 4 hores després d’haver sortit. Demà continuarem amb la descoberta de Bordeus, si tot marxa com toca.

Càmping Bonsoleil Bordeus
Coord. N 44.755580, O 0.627540
Preu: 37,38€

Km parcials: 50
Km totals: 898

Dissabte, 3 d’agost.

La Jana reacciona bé als antibiòtics i s’ha llevat sense febre.
Ahir vam encarregar pa a la recepció i quan ens hem llevat ja el teníem sobre la taula de la nostra parcela. Tot un detall.

Hem esmorzat i ens hem preparat per visitar el centre de Bordeaux. Ha fet un dia extremadament calurós que ens ha fet buscar les ombres per tot arreu. La ciutat és bonica i hi ha molts trams peatonals. Sempre tenim un punt d’enveja quan veiem que ciutats sense cotxes són possibles.

Hem visitat la ciutat al nostre aire i hem anat parant sempre que hem vist la Jana més cansada del compte. De fet, ha aguantat molt bé. Només s’ha queixat una estona a la tarda que tenia fred a les botigues i mira que era d’agrair els aires condicionats. Li hem donat un paracetamol per aguantar millor i ha fet el tomb.

Hem comprar alguns records, hem caminat molt i hem passat molta calor. Hi ha alguns racons de Bordeaux molt bonics.

Per anar del càmping al centre cal agafar un bus i un tram, però la mestressa ens ho va explicar super bé i ha sigut molt senzill.

Si vols veure la ciutat i fer museus necessites de dos a tres dies segur. Ens havien parlat molt bé del museu del vi, però com que només teníem avui per fer la visita hem decidit passejar i no fer cap museu.

Imatges d’avui:

Càmping Bonsoleil Bordeus
Coord. N 44.755580, O 0.627540
Preu: 37,38€

Km parcials: 0
Km totals: 898

Diumenge, 4 d’agost

Avui després de ben esmorzar hem recollit els trastorns i hem enfilat direcció a Royan. Hem continuat amb la idea de no agafar autopistes. El viatge és una mica més llarg però no tenim pressa i descobrim racons i raconets que desconeixem. Hem pogut parar a comprar fruita als pagesos i un pa de pagès que només el 1/4 que hem comprat feia 1,3Kg.

Hem parat a dinar d’hora pel camí per arribar dinats al destí. L’objectiu d’avui és trobar un càmping on poguem esperar-nos a que la Jana estigui recuperada i poder començar la ruta. Royan és l’inici que ens havíem marcat per començar a pedalar. La dificultat rau a trobar un càmping on ens deixin aparcar l’AC mentre nosaltres siguem de travessa. Abans de marxar de casa vaig a escriure a 10 càmpings i només ens en va respondre un i per dir-nos que no tenir lloc per l’auto mentre estiguéssim fent la via verda.

Ens ha costat 4 intents però finalment hem trobat un càmping on no han posat cap impediment perquè deixem l’auto aparcada al seu P mentre nosaltres pedalem.

Ens hi hem instal·lat contents però continuem vetllant  la Jana ja que ha tornat a agafar força febre tant a la tarda com de nit.
Segons la Dra de Bordeus demà dilluns la febre hauria de desaparèixer, però avui ha empitjorat. Demà depenent de com es llevi farem una nova visita a l’hospital.
El que comencem a veure és que potser no podrem fer les vacances que teníem plantejades i haurem de fer un pla B o C.

La Jana i jo ens hem quedat tota la tarda al càmping i en Toni i els grans s’han arribat fins el poble i la platja.

Càmping Le Chant des Oiseaux  Royan
Preu: 52,20€

Km parcials: 137
Km totals: 1035

Dilluns, 5 d’agost

Ens llevem expectants amb l’estat de salut de la Jana. Ahir va anar a dormir molt enfebrada hi ha tossit molt durant la nit, però es lleva sense gens de febre. Per tant, aplacem la visita al metge i ens replantegem les vacances.
Potser ni esperant a que la Jana acabi el tractament podrem fer la ruta tots junts.
Per tant activem el pla B. No és tant motivador, però és una manera que permet a la Jana fer repòs i als altres poder fer la ruta.
La Jana farà de copilot de L’AC o amb en Toni o amb la Mia. I la resta faran bici. Per tant els adolescents pedalaran cada dia, els pares un dia sí  i un dia reposaran i la Jana quan estigui bé del tot podrà fer algun trosset.
Com que això no estava previst i no ens havíem llevat d’hora ens hem hagut d’afanyar per tal de poder aconseguir l’objectiu. Però a les 12:00 érem fora del càmping amb les bicis a punt per fer ruta i l’auto recollida per marxar.

Hem escollit una àrea propera a la Velodysee que sembla un càmping. Aquí amb la Jana hem dinat i hem fet repòs.

Els que han fet la ruta amb bici l’han trobada molt bonica de paisatge, molt ben indicada i amb contrastos de platja i bosc. 100% ciclable.
Hi ha possibilitats de fer banys al mar, però degut a la marea aquest estava molt lluny.

Àrea La Tremblade
Coord. N 45.783140, O 1.151900

Km parcials: 32
Km totals: 1067
Km parcials bici: 51
Km totals bici: 51

Dimarts, 6 d’agost

Avui toca al segon equip fer bici i a en Toni i la Jana anar amb autocaravana. Primer arrenquem els ciclistes. El nostre destí és Rochefort. La primera part del camí passa per entremig d’un Marais (aiguamolls) on hem vist un munt d’aus diferents, una llúdriga nedant i una tortuga travessant la carretera.
Tots els ciclistes que ens trobem fan la ruta ja que van equipats. No hi ha ciclistes que només surtin a passejar. Malgrat la ruta està senyalitzada, ens hem despistat un parell de vegades i ens ha tocat desfer el camí.

Durant el trajecte no hem trobat massa serveis. Però a l’hora de dinar ( passades les 14:00h) hem pogut seure en un restaurant que hi havia al camí. Gairebé l’únic que hem trobat.
Hi ha hagut algun tros més dret que la resta però en general és planera i de bon fer.
El paisatge és variat tot i que avui no hem fet paisatge de mar.

Per la seva banda en Toni i la Jana  han arribat ràpidament a l’àrea on estem aparcats. Han pogut fer compres, dinar, ... i reposar. Demà la Jana farà una petita part a veure com respon. Encara té força tos, tot i que febre ja no n’ha tingut gens ni mica.

Àrea Rochefort
Coord. N 45.927510, O 0.954780
Preu: 5,20€

Km parcials: 30
Km totals: 1097
Km parcials bici: 54
Km totals bici: 105

Dimecres, 7 d’agost

Durant la nit ha fet un bon xàfec i dins l’auto hem passat calor ja que no podíem obrir les finestres.
Avui toca bici a en Toni i els grans. La ruta serà fins La Rochelle.
Gairebé sortim al mateix temps del Pàrquing: els ciclistes i les que anem amb l’autocaravana. Però hem hagut de fer cua per fer els serveis i hem acabat sortint mitja hora més tard, com a mínim.
Hem escollit una àrea a La Rochelle que havia sigut un antic càmping municipal. El lloc és perfecte. Hi ha electricitat, wifi i unes bones ombres. No hi ha els lavabos i piques d’un càmping normal, ho han reconvertit en àrea per autocaravanes.

La ruta de bicis d’avui ha sigut entre costa i interior. La part de la costa era urbanitzada però molt organitzada. El que ens costa és trobar la Velodysse des del Pàrquing que estiguem aparcats. La guia no és molt explícita en aquest sentit i avui tant a Rochefort com després a La Rochelle hem tingut molta feina per trobar la via correcta.

La Rochelle està ple de carrils bici i els cotxes son respectuosos amb els ciclistes.
La Jana i jo hem desfet el camí per anar-los a trobar. Quan ho hem fet hem buscat lloc per dinar. Però ja eren quarts de tres i no ha sigut fàcil. En un restaurant ens han ofert amanides i prou, però teníem gana i ens hem quedat amb aquesta opció.

Després hem acabat d’arribar al centre, hem aparcat bicis, hem fet un volt i hem anat a turisme a demanar informació per demà per anar a l’illa de Ré.
Estàvem acalorats i hem acordat anar a l’àrea fer dutxes, sopar d’hora i tornar al vespre amb bus.
Hem comprat una T-10, però quan hem tingut les dutxes fetes i el sopar a punt hem vist que no teníem temps d’agafar el bus. L’últim per baixar al centre era a les 20:10 i l’últim servei per tornar a les 20:30.
Com que ja hem comprat la Tarja, mirarem si ho fem demà abans de sopar.

Al final la Júlia i jo ens hem animat i hem baixat a peu al centre. Les fotos de capvespre han quedat precioses.

Àrea La Rochelle
Coord. N 46.160330, O 1.184320

Km parcials: 45
Km totals: 1142
Km parcials bici: 49
Km totals bici: 154

Dijous, 8 d’agost

Avui hem sortit pedalant tots 5 des de l’àrea per anar direcció a l’illa de Ré.
Hem tingut carril bici des del P gairebé fins a l’illa. La Rochelle ens ha sorprès molt agradablement en aquest sentit. Té molts carrils bici, però molts.
Hem travessat el pont de 3,5 km pedalant super bé. La pujada es fa bé i a la baixada gaudeixes un pilot.
Quan arribes a l’illa ets al paradís de les bicis. Només arribar ja ens han ofert un mapa de bicis i tots els camins estan molt ben indicats.
Hem decidit començar fent un Poblet La Flotte, on hem aprofitat per dinar. Avui dúiem pícnic i hem dinat asseguts a l’ombra. La calor es fa notar, és el dia que més.
Hem comprat un gelat i hem visitat el poble.

Després hem continuat amb la ruta fins a Sta Maria. Allà hem decidit parar i fer una capbussada al mar. La sorpresa ha estat majúscula quan allò que desitjàvem amb l’ànima ha sigut un moment horrorós. L’aigua era tèrbola que no es veia res, i com que hi havia marea baixa, tot eren pedres tallants que ens han fet passar una mala estona. O sigui que com la Costa Brava res, ja jo sabem, ens hem tornat a vestir i hem enfilat de nou cap a La Rochelle.

La soleiada que hem arreplegat ha sigut de campionat.

Però hem fet el retorn i quan hem arribat la dutxa ens esperava.
La Julia i jo, un cop dutxades, hem agafat el bus per anar fins al centre, però totes les botigues ja havien tancat i hem retornat a l’auto a sopar amb la resta.
Preparem la ruta per demà i recollim tot el que tenim pel mig de la sortida d’avui.

Àrea La Rochelle
Coord. N 46.160330, O 1.184320

Km parcials: 0
Km totals: 1142
Km parcials bici: 45
Km totals bici: 199

Divendres, 9 d’agost

Durant la nit ha anat plovent i això ha volgut dir dormir amb calor dins l’auto ja que no hem pogut obrir finestres.

Quan ens hem llevat feia un dia rúfol i tapat. Ens hem preparat per anar en bici els adolescents i la Mia. En Toni i la Jana han fet el camí amb el cotxe.
Avui és una etapa curta que travessa el Marais Poitevin. Hem seguit al costat dels canals molta estona. Ha estat una etapa diferent de la resta i amb molts pocs serveis.

Com que la travessa amb bici no és molt llarga no hem posat molta pressa al sortir. I hem arribat a dinar a l’auto. Hora no francesa, també s’ha de dir.

Després de dinar hem anat a visitar el poble i fer compres al súper amb les bicis. Hem tornat amb les alforges a tope!!!!

Avui hem fet peixos varis per sopar. Ens hem llepat els dits: sardines, gambes i musclos. I acompanyat d’un wok de verdures. Genial!!!

Si tot va bé, ens queden dues etapes de bici més i deixarem la Velodysse.

Càmping Municipal Marans
Coord.N 46.316760, O 0.991600
Preu: 25,50€

Km parcials: 32
Km totals: 1174
Km parcials bici: 30
Km totals bici: 229

Dissabte, 10 d’agost

Avui el pla és que en Toni i els grans arribin fins a la Tranche sur mer. El que no comptaven en  aquesta etapa ha estat el vent de cara que han tingut durant tot el trajecte. Això ha fet que el trajecte fos molt més dur i lent.

Per la nostra part, la Jana i jo els hem anat a recebre 8 km abans d’arribar,  a la Faute sur Mer. Hem fet el turista junts i hem fet una crepe amb una festa que hi havia al centre del poble.
Quan hem arribat a l’auto hem fet les dutxes de rigor i hem anat a buscar el bus gratuït que et passeja per tot el poble. Passa cada 15 minuts i té parada davant l’àrea.
Hem fet compres per casa i hem retornat a l’àrea a sopar.
Una de les coses que hem comprat son els fuets catalans que fan només per francesos. N’hem comprat de verdures, d’ànec, de ceba, de ceps i de figues. És la mateixa empresa que vam trobar a Toulouse quan vam estrenar l’auto i vam anar a veure el Mercat de Nadal.

Àrea La Tranche sur mer.
Coord. N 46.350210, O 1.436800
Preu: 8€

Km parcials: 50
Km totals: 1224
Km parcials bici: 54
Km totals bici: 283

Diumenge , 11 d’agost

Ens hem despertat sota la pluja. Avui farem la ultima etapa de la Velodysse i fa una mica de mandra començar a pedalar plovent. Però què hi farem. Hem fet una mica més el manta i ens hem llevat. Esmorzar, recollir i preparar alforges i bicis.
Hem sortir que ja només passaven 4 gotes i la pluja no ha anat a més.
La primera part de l’etapa del dia ha sigut amb molt desnivell. Pujades i baixades per un terreny boscós i amb el terra no asfaltat. Hem anat trobant molts ciclistes que feien la ruta ben equipats.
Hem parat a dinar, un Burguer francès, que feia honor al món del Citroën 2CV.

A partir d’aquí el paisatge ha canviat i hem fet terrenys molt més regulars. Però amb el vent en contra sempre. El vent de cua hem deduït que no existia.

I finalment hem trobat el mar ...

Hem arribat a Les Sables d’Olone, 50 km després d’haver sortit avui al mati. Les Sables és un lloc molt turístic i amb molts estiuejants i comerciants.
Després de dutxar-nos, hem anat a passejar i visitar el poble. Hem fet uns chichis, altrament dit xurros a casa nostra.
Avui hem donat per finalitzada la nostra etapa de la Velodysse. Hem fet (alguns només etapes) 333 km.

És una via en general molt ben indicada, i que passa per diferents paisatges. Els serveis al ciclista justegen una mica, a vegades costa trobar llocs per menjar. Tema càmpings no podem opinar perquè hem anat amb l’autocaravana. Però si que és cert, que càmpings per tendes al costat de la via, no abunden. En aquest sentit la ruta del Danubi estava molt més ben equipada.
La via es creua amb altres vies ciclables i cal estar atent a la senyalització que a vegades és compartida.
Ha estat una bona experiència.

Àrea Les Sables d’Olone

Km parcials bici: 50
Km totals bici: 333

Dilluns, 12 d’agost

Malgrat les previsions del temps marcaven pluja i tempesta durant la nit, ha plogut poquet durant la matinada.
Després d’esmorzar ens hem posat a la cua per fer els serveis de l’auto. Ha sigut una mica lent, érem gairebé els últims. I ens ha caigut un un xàfec de campionat quan ens ha tocat a nosaltres.
Un cop tot llest hem posar rumb cap a Nantes. Sense fer autopistes, ens mantenim ferms en  aquest aspecte de no pagar a les autopistes franceses.
Hem arribat a Nantes i ens hem dirigit a l’àrea d’autocaravanes. Està a tocar d’un càmping i només té 15 places, si no hi cabíem teníem pensat entrar al càmping. Hem trobat lloc, tot i que és una parcela amb força desnivell. El càmping és molt xulo, de 5 estrelles i si vols una plaça com a mínim has de fer 3 nits d’estada. Nosaltres hem fet àrea i només per una nit. Ens hem hagut de fer allà mateix, a la màquia de pagament un carnet d’Pass Etapes, que hem hagut de pagar 4€ que potser no serviran mai mes.
Hem dinat a l’àrea i per visitar el centre hi ha un tramvia just davant del càmping. Amb 10 minuts ets al centre.
La ciutat de Nantes és molt cosmopolita i diferent a altres ciutats franceses. Hem vist una exposició d’estatura a la plaça central.

També hem anat al castell dels reis de la Bretanya i en Biel i la Jana han pogut baixar per un tobogan des de dalt la torre.

Hem passejat pel centre i hem fet algunes compres. Hem deixat pendent la illa de Nantes. Se’ns feia tard i hem preferit passejar i no caminar molt.
A tota la ciutat hi ha una línia verda que si la segueixes pots conèixer els racons més turístics i recomanables de la ciutat.

Tornada amb tranvia a l’àrea. Dutxes, sopar i partides de cartes.

Àrea Nantes
Coord. N 47.242350, O 1.556580
Preu: 16,50€

Km parcials: 118
Km totals:  1386

Dimarts, 13 d’agost

Cada any fem alguna sortida a algun parc d’atraccions, aquàtic o temàtic. Aquest any ha tocat el torn al Puy de Fou. Un parc d’espectacles d’història. No sabíem molt bé què ens esperava.
Ens hem llevat d’hora per poder entrar al matí al parc. Des de Nantes teníem 1 hora de camí amb cotxe.
Quan hem arribat ja hi havia moltes AC al pàrquing. És un pàrquing exclusiu només per autos. Però encara hem trobat lloc.
Si es compren les entrades per Internet cal fer-ho 72h abans per tal de tenir descomptes. Com que nosaltres no ho vam fer abans, hem preferit anar a guixeta i així poder gaudir del descompte de fam nombrosa.
Com quan entres a qualsevol parc que no coneixes, d’entrada vas una mica perdut.
Aquí tot està pensat per veure espectacles de gran format. Hi ha horaris que cal seguir i fer força cua a cada espectacle per entrar. Aproximadament cal comptar uns 45 minuts, com a mínim de temps, que cal ser abans de l’espectacle per tal de poder entrar.
El full informatiu ja et diu al mati que amb un dia és impossible fer-los tots, que no et desesperis i agafis el passi de 2 o 3 dies, molt espavilats.
Nosaltres hem vist 6 espectacles: un de medieval, els Mosqueters, els Romans, els Viquings, La Rev Francesa i per últim l’espectacle de llums i música final. Hi ha un total de 19 espectacles diferents. Crec però, que hem fet els de més gran format.
Personalment m’ha sorprès molt i agradablement. Els espectacles estan molt ben pensats i imaginats. És com si haguessin donat carta blanca als creadors i  haguessin fet realitat tot el que tenien en ment.
Ara, a cada espectacle hi ha molta gent, però molta, i la sensació de ramat humà ha sigut constant.
M’hauria agradat poder veure la resta d’espectacles, però no hem tingut temps. Penseu que entre un espectacle i un altre, hem hagut de córrer per poder entrar a temps.
Els espectacles són en francès però si duus els teus auriculars a través de l’App del Puy de Fou pots seguir les traduccions de manera simultània. Els nens ho han utilitzat i ha funcionat força bé cada vegada.

Àrea Puy du Fou
Coord. N 46.893650, O 0.923910
Preu: 10€

Km parcials: 89
Km totals:  1475

Dimecres, 14 d’agost

Avui toca fer ruta per anar desfent el camí de tornada. Hem decidit tornar pel Perigord i no fer autopistes. El camí és bonic però el fem lentament al travessar tots els pobles que trobem.
A mig camí parem a fer les últimes compres a un súper. Demà potser estarà tot tancat i val més tenir menjar a la nevera.
Dinem a mig camí i hem arribat a Perigueux a mitja tarda. L’àrea ja estava completa i no hi hem pogut entrar. Hem aparcat al carrer i hem fet la visita al turístic poble. Hem comprat foie per fer el sopar de vacances amb els veïns i un cop tot ha tancat hem posat rumb al següent poble per poder sopar i dormir.

Però al següent poble l’àrea estava ocupada per atraccions i tot i que una senyora ens ha dit que podíem dormir, no ens n’hem refiat i hem volgut avançar una mica més.
L’àrea on hem acabat entrant, la que estem, és al voltant d’una casa de pagès super ben cuida’t i endreçat. Tampoc hi cabem però ens hem posat en un costat del camí. S’ha fet tard i no volem buscar més. Els propietaris es veu que no hi són, però els veïns ens han dit que no hi havia cap problema si ens posàvem on som. Demà ja parlarem amb els propietaris, esperem que no els sembli malament.

Àrea Terrasson
Coord. N 45.133500, E 1.307890
Preu: 6€

Km parcials: 356
Km totals:  1831

Dijous, 15 d’agost

Ens llevem i després de la dutxa matinal anem a veure els amos de la granja i els paguem l’estada. Molt amablement ens donen informació del poble i ens conviden a posar-nos a una parcel·la que ja ha quedat lliure i ens diuen que ens podem quedar fins després de dinar sense problema.

Anem a visitar el poble, preciós i amb mercat, i entre les visites i les compres quan volem arrencar ja gairebé és hora de dinar. I fem un canvi de plans, enlloc d’anar a Brive la Gallarde, dinarem a aquesta bonica àrea amb taules i cadires fora. Deixem Brive per una altra ocasió.

Un cop hem recollit tot posem el navegador fons a Mirepoix. Un bonic poble que ja coneixem però que ens servirà per fer la última nit francesa i poder anar a sopar a alguna pizzeria.

Donem aquí per acabat el bloc i les vacances. Encara farem una parada a Bagà per retrobar-nos amb la família però ja ens queda poc per acabat aquest estiu.

Observacions: aquest any hem afegit una valoració familiar a cada àrea. La puntuació té en compte el pàrquing, els serveis, la wifi, la proximitat al poble, ...

No hem tingut cap problema per aparcar l’auto a les àrees franceses bàsicament perquè els dies de bici hem aparcat durant el mati. A França hi ha moltes àrees però també moltes autos, la majoria d’elles queden complertes al final del dia.

Hem tornat a deixar l’Aveyron pendent. El fet de tenir la Jana malalta durant mes de 10 dies, ens ha fet variar la previsió de les vacances. I al final canviar el mode de ruta dels dies de bici. Però ha estat una bona solució i ens ha permès deixar recuperar la Jana i no forçar-la i als altres poder pedalar fent la Velodysse.