dijous, 6 de desembre del 2018

Escapada Perigord, desembre 2018

Tenim 4 dies de pont i decidim anar cap al Perigord

Sortim molt tard el dimecres perquè la Jana té concert d’orquestra de vent. I prenem la decisió de sopar unes pizzes a un bar de Vic que resulta que no s’acaben mai de fer ... acabem arrencant a quarts de dotze de la nit. Però què hi farem, estem de pont.

Enfilem direcció Túnel del Cadí. No volem fer autopista de Perpinyà aquesta vegada.

Cap a quarts de dues de la matinada parem a dormir una àrea d’Hospitalet pres Andorra.

N 42.588660
E 1.799190
0€ pernocta
2€ aigua

Dijous, 6 de desembre 2018

Ens llevem tard, això d’anar a dormir de matinada passa factura.
Enfilem carretera direcció Cahors. Pel camí trobem moltes armilles grogues, però ens toca pagar a tots els peatges. Hi ha molts cotxes, 3 de cada 4, que porten una armilla groga visible. Entenem que per solidaritzar-se.

Aparquem al P de Cahors. Dinem i anem a fer una petita visita i cafè a la ciutat.

La idea era dormir a Sarlat però posem rumb cap a Montignac per poder fer les coves demà de bon mati. Deixem per demà a la tarda-vespre el mercat de Nadal.

Àrea Montignac.
N 45.067810
E 1.164860
Preu 6€ pernocta, amb electricitat.

Divendres, 7 de desembre

El poble de Montignac és ben bonic. Abans de sortir hem aprofitat per comprar una mica de foie i Magret.

Després hem anat amb L’AC fins al P de Lascaux IV. No és massa lluny, es podia fer a peu, però de fet ha anat molt bé tenir l’auto aprop perquè hem pogut dinar abans de la visita en castellà. Si haguéssim deixat el cotxe al P de dormir no hauríem arribat a temps.

La visita dura dues hores i mitja i tots 5 hem pagat 74€. Primer es visita la rèplica de les coves i després amb unes tablets es va recorrent una exposició i et a guiant en diferents activitats. La visita comprèn també dues activitats més: un teatre i un cine 3D.

Un cop hem acabat la visita hem posat rumb cap a Sarlat.
Aquest estiu hi vam fer parada sota una calor asfixiant i un munt de turistes que no podies passar per enlloc. Avui en canvi trobem estones de pluja i hi ha molt poca gent.
Visitem el mercat de Nadal i fem diverses compres: confit d’anec, foie, draps de cuina, un paraigües molt original. Els petits fan gofres i crepes i els grans fem un vi calent.

Acabem de donar el volt per la bonica ciutat i ens n’anem a sopar a l’auto.

Àrea de Sarlat
N 44.895270
E 1.212500

Preu 7€/ nit. Però hi ha el parquímetre precintat i no paguem.

Dissabte, 8 de desembre

Ens llevem amb una mica de sol, ahir vam anar a dormir amb pluja, i comencem el dia anant a comprar esmorzar al forn que hi ha al P.

Teníem diferents comandes de farmàcia i molt aprop del P en recordàvem una de molt gran de l’estiu, i mes bé de preu que altres. O sigui que passem per la farmàcia a fer els encàrrecs.

Un cop acabat posem rumb cap a Roque-Gageac. Un bonic poble a tocar del riu Dordogne.

Visitem el Poblet i després aprofitem per dinar. Mentre el fèiem hem pogut fer algunes partides de petanca en un camp reglamentari.
Els serveis de l’àrea estaven tancats. Nosaltres veníem amb el tema resolt de Sarlat.

Després de dinar hem posat rumb a Rocamadour. Hem travessat el Perigord per la ruta de les anous.

En una ciutat de pas hem parat a fer gasoil i 4 compres de super.

Hem arribat a Rocamadour que ja fosquejava. L’indret s’ho val.

Hem aparcat al P del castell. Estem ben sols. Però és que a tot el poble només hi volten 4 gats, i som dissabte al vespre.
Llevat d’un restaurant i una botiga de regals no hem trobat res obert. Això a l’estiu deu ser un formiguer i ara està ben mort.