dimecres, 10 d’agost del 2016

Danubi en bicicleta, estiu 2016

La idea del viatge és fer de Passau a Viena en bicicleta.

Per arribar a Passau necessitem més de 2 dies, ja que tenim 1600 km des de casa.

El 1r dia fem Tona-Gex ( Fr), amb 800 km.

El 2n dia fem Gex- Deggendolf, aprox 700 km.

A partir del 3r dia ja som molt aprop de Passau i estarem a punt per començar la ruta. No sabem quants dies necessitarem, anirem sobre la marxa.

Duem 2 carros d'intendència, amb tenda, cuineta, i roba. I 3 bicis duen alforja.

Depenent del dia que arribem a Viena, decidirem si visitem Bratislava i Budapest o bé comencem el retorn.

Abans d'acabar la ruta farem una parada a Luzerna, on hem quedat amb una família catalana amiga que viu a Suïssa.

Tot i que la idea prinicipal era deixar cotxe i caravana a Viena, intentarem deixar-ho a Passau i anar-ho a buscar un cop haguem acabat la ruta.

Tenim per davant, gairebé 400 km en bici. Comencem!!!!

Dissabte, 30 de juliol

Sortim a les 5:10 del matí de Tona. La carretera a aquestes hores va molt tranquil.la, però al començar a fer-se de dia i ja per terres franceses, el trànsit comença a ser molt considerable. De fet, els que van direcció a Catalunya ho tenen pitjor, però trobem força caravana en  diferents trams.

Fa molta calor i el viatge es fa feixuc a l'haver d'anar parant. Arribem al càmping municipal de Gex i ens atenen molt bé. Es un càmping barat i polit. Anem a dormir ben d'hora perquè estem rebentats.

Camping: Aux amis du Gundolain
Preu baix: 25€

Dissabte, 31 de juliol

Avui, ens havíem plantejat arribar fins a un càmping que hi ha a uns 40 km de Passau, ja que per arribar a Passau era massa enllà i teníem por de no trobar res.  Però amb tot, 700 km per fer de 2n dia, era un bon repte i no teníem clar d'aconseguir-ho.

Però el dia ha sigut molt tranquil a nivell de carreteres, i tot hi que hem trobat trams d'obres molt ben indicats, no hem hagut de fer cap retenció i hem arribat al nostre destí.

A l'arribar al càmping, hem vist que és un càmping " a la ferme". És a dir, cadascú es posa on vol i no hi ha cap mena d'entreteniment. Els serveis molt nous i nets, això si.  I els amos només saben parlar en alemany i xerraven i xerraven  com si  els entenguéssim i tot.

Demà posarem direcció a Passau, i començarà l'aventura ciclista.

Càmping:
Preu mitjà baix: 32€

Dilluns 1 de juliol.

Avui ens llevem amb tranquil.litat i esmorzem al càmping. Esperàvem comprar pa i croissants, però el càmping no disposa de botigueta, o sigui que tirem de menjar que duiem de casa.

Segons el navegador tenim uns 50 km pel següent camping. Hem escollit aquest càmping d'abans de la ruta perquè té piscina i així mentre preparem els estris per pedalar els nens podran fe alguna capbussada.

Arribem al càmping a mig matí. La mestressa, no pas gaire més gran que nosaltres, no parla ni un borrall d'anglès. Però ens fem entendre, passarem una nit al càmping i després deixarem el cotxe i la caravana i l'anirem a recollir un cop acabada la ruta. Ens ha cobrat 10€ per cada dia de parquing, ho trobem acceptable.

Al llarg de tot el dia enllestim preparatius. Muntem carros, els omplim, col.loquem protectors de pluja, inflem rodes, ... Abans de sopar està tot acabat. Recollim d'hora i a dormir.

Càmping Dreiflusse, Irring.
Preu alt: 55€

Dimarts, 2 d'agost.

Avui si, avui tocarà pedalar. Sortim una mica tard del càmping perquè hem deixat tota la caravana recollida. I hem acabat d'ultimar algun detall de la pedalada.

A les 9:40 ens posem en marxa.

Fem una bona patxoca. 5 bicis i 2 carros. Com que hem posat les estelades a cada carro, ens demanem sovint d'on som. En Toni ha fet un amic de Letònia que ens ha fet fotos i tot.
No tenim gaire pràctica a fer aquestes sortides llargues i ens proposem cada 10 km fer una paradeta. En Biel i jo, intercanviem carro en aquestes parades. Si el terreny està ben asfaltat i és planer, tirar dels carros és senzill, però a les pujades es nota molt.

La ruta està molt ben senyalitzada, però has d'anar escollint per quina banda del riu vols anar. I no sempre tens clar quina és la millor. Tenim una bona guia que marca tots els serveis disponibles. Hem dinat abans de Obernzell, en una paradeta que ens han fet nuggets, frankfurts, llom  i  moltes patates rosses. A la que ens hem aixecat per sortir, ha començat a ploure. No massa fort, però suficient per haver de tapar alforges amb l'invent de les bosses de deixalles. Ha anat super bé. Abans de marxar no vam trobar protectors de pluja i aquí en porta tothom.

La idea inicial era arribar al meandre de Schlögen, però un cop avancem la ruta ho veiem lluny i decidim que pararem abans. Però no trobem càmpings i un cartell de només 10 km per Schlögen ens dóna força per continuar. Aquí hem agafat la ruta per la banda sud, i ens toca fer pujades importants. Per la banda nord, és més suau. Però nosaltres hem vist el meandre, des de fora, potser aquesta és la recompensa.

El càmping és xulo, té bons serveis i possibilitat de super. Podem comprar el sopar!!!!

Fem preparatius de tenda. Els nens estan emocionats.

Sopem d'hora i passejadeta al voltant del Danubi. Quan es fa fosc, a dormir, com les gallines.

Càmping: Schlögen
Preu mitjà: 38 €

Km parcials: 55 km
Km totals: 55 km

Dimecres, 3 d'agost

Ha plogut tota la nit, però quan ens llevem sembla que s'aclareix el dia. La tenda aguanta molt bé l'aigua i els carros i les alforges també.

El que ens alenteix més la marxa al matí és esperar-nos que la tenda estigui una mica seca. I avui amb tota la pluja ... Acabem sortint a les 9:45, que és l'hora que tots els que anem amb tendes i bicis arrenquem.

La ruta que avui ens proposem és la de la banda sud. Als nens els feia il.lusió agafar un ferry però per aquesta banda no n'hi ha i desestimem la idea de canviar de banda sense motiu. O sigui que continuem per la riba sud. Agafem un camí molt ombrejat i s'agraeix.

Parem a dinar a una Gasterhaus, una casa d'hostes, que també regenten un càmping i tot. Fem un menú de debò i per un preu raonable. El truc està a demanar aigua de l'aixeta durant els àpats, les begudes és el que encareix els preus de debò.

Després de dinar, uns quants km més i fem parada tècnica a Aschach. Fem compres per sopar i esmorzar en un super. A partir d'aquí el paisatge canvia completament. Deixem enrere els meandres i s'obre una plana immensa.

Fem una tirada i arribem al càmping que havíem vist a la guia. És la mínima expressió de càmping: 1 dutxa per tothom, 1 wc homes i 1 wc dones. La pica dels plats és la mateixa que la de la roba. Però hi estem la mar de bé i muntem la tenda amb moltes ganes de descansar i reposar.

Quan es fa fosc, ens n'anem a dormir. Això d'anar en tenda fa canviar els horaris.

Km parcials: 43 km
Km totals: 98 km

Dijous, 4 d'agost

Avui al matí la intenció es arribar a Linz, que ho tenim a uns 15 km amb ferry inclòs, avui si. El viatge fins a Linz és senzill i no molt bonic. El ferry ens ha passat al costat nord. Quan ens hem acostat a Linz hem seguit les indicacions de "Hausplatz". Allà hem deixat les bicis, hem fet una volta pel centre i hem dinat a un kebab. Després postres pels nens i smoothie pels papes, per tenir energia per pedalar.

Semblava que havia de ploure i ens hem ben equipat, però a mesura que deixàvem la ciutat, el sol s'ha imposat i de quina manera! El trajecte fins a Abwinden ha set horrorós per la calor. Una plana sense arbres i sense fonts per refrescar-se no és una bona opció. Però ens interessava pedalar per aquesta ribera per arribar a Mauthausen.

Objectiu assolit. Hem arribat a Mauthausen i hem buscat una Gasthaus amb disponibilitat de zimmer. La manca de càmpings ens "obliga" a dormir més còmodes, les nostres esquenes avui ho agrairan.

Hem sopat a l'hostal, horari europeu, i anirem a dormir d'hora per tal visitar de bon matí el camp de concentració. Per arribar-hi cal fer una pujada de l'14%, anem massa carregats per fer-la amb èxit i hem decidit que o bé buscarem algun transport motoritzat o bé hi anirem a peu. Les bicis ens les guarden a l'hostal.

Km parcials: 42 km
Km totals: 140 km

Divendres, 5 d'agost

Quin plaer dormir amb matalassos, ara que ja ens acostumàvem a dormir a terra ... A veure demà com anirà. Avui tenim esmorzar a la fonda. Ens atipem i recollim tots els nostres trastets de l'habitació. Com que ens guarden les bicis al garatge hi deixem totes les nostres pertinences. Al final decidim que no pujarem a Mathausen amb bicicleta. La pujada del 14% ens espanta. Des de l'hostal ens avisen un taxi i viatgem com tots uns senyors.

Son uns 4km des del centre de Mathausen fins el camp de concentració. El cert és que per  13€ ha estat una bona opció.

La visita al camp ens deixa amb el cor encongit. Realitzem la visita amb audioguia en castellà. Les reproduccions de veu de persones que van sobreviure al camp et deixa sense paraules.

Anem comentant amb els nens el que veiem i el que sentim. Tots estem una mica tocats. A més, el dia és plujós i gris i encara dóna més sensació de tristesa.

La visita ens dura ben bé, 3 hores. Quan acabem, des de la guixeta del camp ens truquen de nou al taxi i ens recull. Un servei impecable.

Dinem al poble de Mathausen i quan sortim plou. Protegim bé els carros i les alforges i avancem cap al següent càmping. Passem per un super, però intentem provar sort a veure si el càmping té super propi i no parem.

Quan arribem al càmping de Au an der Doneu, la pluja es va animant. És un càmping preciós amb un munt d'activitats pels nens. Però cada cop plou més i tenim feina a muntar i a control.lar que no se'ns mulli res d'important. Els sacs estan secs i la roba de recanvi també.

El càmping no té super i no tenim res per sopar, o sigui que cal sortir sota la tempesta per anar a comprar. En Toni i els 2 grans s'ofereixen voluntaris. Tornen molls com ànecs. Aquesta roba si que no la podrem eixugar. I és la de pedalar!!!

Mentrestant al càmping hem aprofitat i hem fet rentadora i secadora de la roba que duem per la ruta. Almenys estar unes hores al càmping han donat de si.

Hem coinicidit al càmping amb una família de Mataró que cada any fan viatges amb bicicleta. Ens expliquen diferents viatges que han fet. Com que el càmping està molt ben equipat, sopem en una cabana de fusta que tenen a punt pels ciclistes. I compartim una estona de sobretaula amb ells.

És un càmping per tornar-hi una altra vegada, amb tenda o caravana, ja que és molt bonic. I si pot ser, amb sol.

Avui hem pedalat poc, 6 km. Però amb el diluvi que queia, no hi havia res més a fer.

Càmping: Au an der Donau
Preu mitjà: 34€

Km parcials: 6 km
Km totals: 146 km

Dissabte, 6 d'agost.

Ens llevem sense pluja, però tenim un munt de coses molles: sabates, cangurs, pantalons de bici, ....
Com que no plou anem desparant i intentant eixugar el màxim de coses possibles. Anem estenent per tot arreu el que tenim moll.

Com que en aquest càmping hi ha wifi, mirem previsió de temps i avui sembla que pot ploure en dues o tres franges horàries. Per tant, decidim anar per feina i pedalar fort quan no plogui.

Un cop tot sec i recollit, bé sabates i pantalons no, ens ho hem de posar moll, ja s'eixugarà pedalant si no plou més. Sortim del càmping com cada dia: a les 9:40.

Ens hem proposat arribar a dinar a Grein, hi ho hem aconseguit. Hem fet 30 km abans de dinar, això és molt bon ritme. Hem dinat en una braseria, els adults hem fet un peix a la brasa boníssim.

El temps va millorant, no ha plogut gens i podem anar traient jaquetes i polars. Les previsions del mòbil d'en Biel, per sort, han fallat. No ens cau ni una gota.

Després de dinar, agafem un ferry i canviem de banda de riu. A la banda sud hi ha carril bici, compartit amb algun cotxe, i a la banda nord cal passar per la carretera de cotxes amb pilones que separen el nostre espai. És molt més agradable pedalar sense soroll continu de cotxes.

Tenim dues opcions per acampar una a 13 km i l'altra a més de 30. Optem per la primera, avui ja duem un grapat de km i val la pena buscar estones per descansar.

El càmping està situat a Willersbach. Pertany a un hostal i els serveis son a dins de l'hostal. No hi ha super ni res que si assembli. Al matí han dit que ens vendran pa.

Estem en un prat just al costat del riu, molt xulo. Mica en mica, van arribant ciclistes. Tothom ens demana per la senyera, i és un motiu per començar a xerrar amb els altres viatgers.

Muntem, juguem a badmintong, fem sopar, sopem, partida de cartes, .... I a dormir!!!!

Càmping Willersbach: barat 22€

Km parcials: 42 km
Km totals: 188 km

Diumenge, 7 d'agost

Quan ens llevem tenim la tenda xopa, i acabem sortint tard, pels volts de les 10:30h, intentant plegar el màxim de sec. Com sempre, hem acampat al costat del riu, però no sé perquè avui hi ha hagut molta més humitat.

Ens posem a pedalar i agafem bon ritme, de forma que no parem a dinar fins que no hem fet 30 km. Parem a Melk, lloc turístic i on tenen parada vaixells-hotels. L'elecció no és la millor, dinem bé, però hi estem més de dues hores!!!! I a més, a la sortida, veiem que el que ens han cobrat no és correcte. Quan ens anem a queixar, ens ho arreglen ben ràpid, massa ràpid i tot per no malpensar ...

A l'hora de dinar, connectem mòbils i es confirma el pronòstic de pluja pel cap de dos dies, per tant decidim avançar el màxim possible.
El camí de la tarda, passa per vinyes i camps de fruiters, és preciós. De tant en tant, trobes parades de mermelada, préssecs, alvercocs, ... En una d'aquestes parades hem comprat un cistellet de préssecs amb una oloreta ... Hem hagut de tirar els € en una caixeta i marxar. Els nens flipaven que ningú s'endugués ni els préssecs sense pagar, ni la caixeta!!!!

A la tarda pedalem de valent i arribem a fer 30 km més. Arribem a un càmping situat davant d'un poble molt bonic i ens instal.lem. Com que arribem molt just, només tenim temps de muntar. La Julia i en Biel troben un moment per banyar-se al Danubi, no hi estan gaire ja que diuen que l'aigua està gelada, i la Jana gaudeix del parc. Hi ha famílies que ens anem trobant als mateixos càmpings, i la Jana ja ha fet amics que cada dia es tornen a retrobar en un entorn diferent.

Avui estem fosos, un cop tot recollit, fem via cap el llit.

Km parcials: 66 km
Km totals: 254 km

Càmping Rosenbach barat: 25,50€

Dilluns, 8 d'agost

Aquest poblet es mereixia un descans. Però volem avançar abans no arribi la pluja, o sigui que tornem a preparar-nos per pedalar de valent. Cal dir, que el cansament va deixant rastre: cada dia ens llevem més tard!!!!

Aquest càmping té panets per esmorzar i croissants. Tot un luxe.

Després d'un bon esmorzar, enfilem el camí.

Tot just a la sortida del poble trobem un Spar i fem les compres. En aquest super hi ha menjar preparat, i avui ens decantem per aquesta opció. Comprem el dinar ja fet i farem pícnic pel camí. També agafem sopar.

Després de les compres continuem el camí. Hem perdut una bona estona, i la calor apreta de valent.
Ens alegrem d'haver fet la compra del dinar de pícnic, perquè avui no trobem restaurants per dinar. En una ombra i quan duem gairebé 30 km parem per dinar.

Tenim dues opcions de càmping, hem decidit que escollirem si ens quedem al primer o no, en funció de com el veiem. Si no, haurem de pedalar 10 km més fins el següent. Quan arribem al primer càmping ens trobem que no hi ha res ni ningú. Els serveis estan oberts i hi ha un Wc i una dutxa, l'esplanada és ben maca i està ben cuidada, però no hi ha ni "vigilant" ni barrera. Ens fa una mica de por això d'estar en una tenda i que ens puguin venir a "visitar" a mitja nit, malgrat ser al país més civilitzat del món. O sigui que avancem fins al següent càmping. Aquest està a la ciutat de Tulln.

Només de passar amb bici per aquesta ciutat, vénen unes ganes de para-s'hi ... Es veuen parcs, jardins, ... Tot preciós. Però no ens aturem, hem tornat a fer molts km avui i necessitem arribar, muntar i descansar. Crec que aquest és l'error que hem comès durant aquesta ruta: hem visitat massa poc, ens hem limitat a passar amb la bici i prou, exceptuant Mathausen que vam fer visita completa. També és cert, que les previsions de pluja ens han condicionat molt. Si haguéssim tingut per endavant tots els dies de sol, o sense aigua, hauríem pogut fer més parades. Viatjant amb tot a sobre i de càmping, com menys aigua trobes molt millor. De tot se n'aprèn, les següents ho tindrem present.

Quan arribem al càmping de Tulln, ens adonem que estem arribant a Viena. És un càmping preciós i amb un munt de serveis. Al costat del càmping hi ha unes instal.lacions aquàtiques muntades al Danubi, nosaltres hi arribem massa tard. Revisem mapes, ens queden uns 30 km per arribar al nostre destí. Demà hi farem via. Sembla mentida que demà hagi de ploure, avui ha fet un dia radiant i calorós.

Km parcials: 60 km
Km totals: 314km

Càmping Tulln: mitjà 37,50€

Dimarts, 9 d'agost

Ens costa llevar-nos, cada dia una mica més. Fem la rutina de cada matí, desmuntem, esmorzem i carreguem bicis. De bon grat ens aturaríem un dia en aquest càmping, però els mòbils continuen anunciant pluges i preferim pedalar i muntar secs, si arribem a temps.
Personalment, m'he quedat amb les ganes de visitar la ciutat de Tulln. La deixarem pendent per una altra vegada.
Enfilem els últims 30 km de ruta. La nostra parada és Klosterneuburg. Des d'allà anirem a recuperar cotxe i caravana, i també des d'allà visitarem Viena.

El camí transcorre de forma fàcil i sense aigua. El cel es va ennuvolant mica en mica, però ni rastre de pluja. Gaudim dels últims km de ruta.

Arribem sense problemes al càmping, que està situat al costat del carril bici. Ens afanyem a muntar, a recepció ja els hem explicat que demà anirem a buscar la caravana i el cotxe. Ens deixen escollir parcel.la i tot per demà.

Anem a dinar a la ciutat un cop ho hem muntat tot. Mentre dinem es posa a ploure. Visitem la ciutat sota la pluja i aprofitem per fer algunes compres de menjar.

Hem descobert la zona de taules de pícnics cobertes i enllacem el temps de partides de cartes amb el sopar. Hem  preparat el sopar a les cuines del càmping, molt més còmode que no pas cuinar sota la tenda.

Avui és la nostra última nit de tenda. Ben cert que tinc ganes de trobar el meu matalàs i coixí.

Dimecres, 10 d'agost

Ha plogut tota la nit. Una pluja llarga i continuada. Abans de les 7:00 en Biel i en Toni es lleven per anar a l'estació del tren. Hi ha un tren al dia directe a Passau i és el que agafaran. A l'oficina de turisme ens ho han explicat i ens han venut els tiquets. A les estacions només hi ha màquines i no trobàvem quin bitllet necessitàvem.

La secció femenina descansarà al càmping, actualitzarà bloc i farà bugada.

A la tarda, si la pluja continua, gaudirem de la piscina coberta que té aquesta ciutat.

Dijous, 11 d'agost

Avui ja hem dormit a la caravana. Perfecte!!!!

Com que la tenda estava xopa de la pluja d'aquests dos últims dies, l'hem deixat parada fins aquest matí perquè quedés ben seca. Al matí l'hem ben recollit i hem preparat entrepans per dinar.

Avui visitem Viena. Fem la part dels edificis imperials, el barri de Hofburg. Ens costa una mica situar-nos quan sortim del metro, però anem passejant i mica en mica anem fent-nos nostre el mapa.

Deixem el cotxe al càmping i ens movem amb tren + metro. Amb el mateix tiquet podem viatjar fins el centre i paguem 7,5€ tots 5 junts. Nota: el preu dels nens és el mateix que el preu dels gossos!!!!

Amb aquest sentit, el càmping on som està molt ben ubicat, està ple d'autocaravanes i furgos que visiten la ciutat d'aquesta forma.

Dinem els entrepans i anem a visitar la Haus der Musik. Un museu dedicat als grans compositors. Està molt ben fet. Moltes audicions i activitats interactives. La millor activitat la de dirigir la Philarmònica de Berlín.

Demà anirem a un concert de música clàssica a la Sala Daurada de la Philarmònica de Viena, on fan el concert d'any nou. Com que només portem roba de càmping, passem per l'H&M i comprem alguna peça més adient. Quines ganes!!!

Després de les compres passejada pel centre, gelat i retorn al càmping. Quan arribem desmuntem els carros de bicis, que encara estaven muntats i els endrecem.

Sopar a fora i partides de cartes a dins, que fa un fred que pela.

Divendres, 12 d'agost

La idea d'avui és visitar al matí el castell de Schönbrunn, el castell de la Sisi. Tornar a dinar al càmping i a mitja tarda tornar a fer via cap el centre per anar al concert del Musikverein a les 20:15.

Quan arribem al castell, fem més de 40 minuts per comprar les entrades. La intenció és agafar entrades per visitar 20 habitacions del castell, l'entrada Imperial Tour. Però a les guixetes ens van aconsellar l'entrada familiar, més cara a títol individual, però més barata per tots cinc. A l'hora de la veritat, no hi havia entrades fins a les 3h de la tarda, i vam decidir que només visitaríem els jardins del castell. La visita als jardins dura perfectament un parell d'hores, vist les jardins vam tornar cap el càmping.

Tal i com havíem planejat anem a dinar al càmping, tot i que una mica tard.

Ja que som al càmping, aprofitem per fer rentadora i secadora, que sempre va bé.

Un cop enllestida la feina, ens "arreglem". Que consti que tots estrenem roba, ja que quan viatgem només duem roba còmode i ahir vam anar a comprar.

Tornem a fer el recorregut de sempre: tres estacions de tren i estacions de metro a convenir.

Trobem el Musikverein amb facilitat. Està a tope. La meitat del teatre és gent oriental. Hi ha gent molt mudada, sort que ens hem arreglat una mica i no anem amb pantalons del Decatlhon.

L'espectacle dura una hora i mitja i està molt pensat per turistes. Però és molt xulo anar a concert a una sala tant emblemàtica com aquesta. Ens quedem parats de la sonoritat que té, és increïble.

Com tothom disfrutem molt amb les peces que coneixem més, els bisos són molt aplaudits.

Quan acabem sopem alguna cosa en parades que encara estan obertes i tornem al càmping utilitzant els transports públics. Estan  oberts fins a mitja nit.

Dissabte, 13 d'agost

Avui visitem el Prater. Els nens en tenen moltes ganes, tot i que no sabem gaire què ens trobarem. A l'arribar el primer que veiem és la típica Nòria. Mentre demanem informació coincidim amb la família de Mataró que ens vam conèixer durant la ruta i comentem com ens han anat aquests dies.

Ja sabem com funciona, cal pagar a cada atracció, com si fos la Festa Major. De fet, el parc és força vell i hi ha atraccions molt deixades que comparteixen espais amb atraccions més modernes. El primer que fem és la Nòria, 25€ tota la família, si tots els preus son així,  aviat acabarem el pressupost.

Només fem cua per aquesta atracció, i uns quinze minuts. Descobrim que no hi ha cua enlloc, pagues i entres. Els més grans fan unes quantes atraccions, els pares les justes i la Jana fa coses que li agraden i no li fan por. Tot plegat acaba després de dinar i amb un balanç de 120€ gastats. Déu n'hi do!!!!

Com que hem acabat abans del que ens pensàvem, fem via cap al Rathaus. Visitem els edificis propers i passegem sense rumb durant una estona.

Quan trobem el metro anem direcció al càmping. A l'arribar, els nens volen anar a la piscina coberta que hi ha al costat del càmping, Happyland es diu. Tenim uns vals que ens van donar a la recepció del càmping. Gràcies als vals la piscina ens surt de franc a tots cinc. És un equipament xulíssim amb piscina calenta d'onades, tobogan aquàtic, piscina per nedar, piscina exterior, .... Ens relaxem una estona amb un bon bany i pels volts de les vuit tornem al càmping per sopar. Per variar, tornem a ser els últims del dia en menjar.

Abans d'anar a dormir una partida al "remigio", el joc de cartes d'aquest estiu.

Diumenge, 14 d'agost

Avui és el nostre últim dia a Viena i decidim visitar-la amb bici. El carril bici passa just per la porta del càmping, serà fàcil.

Hi ha una cosa que ens havien recomanat i encara no hem vist i és el barri de Grinzing. És un barri, que antigament era un poble, vinater. Amb vinyes i tabernes per degustar i comprar vi. Degustar no ho hem pogut fer gens, però comprar si. És un barri amb encant i amb cases molt xules. Per arribar-hi hem fet  força pujada, això si.

Un cop hem comprat el vi, hem retornat al costat del Danubi i hem fet via cap al centre de la ciutat. Com que ja hem fet uns quants dies a la ciutat,  ens hem orientat amb facilitat i sense ajuda de mapes.

Hem anat passejant pel centre, fins arribar al Museum quartier. Un espai per reposar amb zona de bars, llit d'aigua per jugar els nens, ... Hem fet una parada i hem tornant passejant amb la bici pel centre de la ciutat. Veure Viena des de dalt la bici ha estat un privilegi. Hem passat per llocs molt bonics que encara no havíem vist.

Al retornar al càmping hem vist que hem fet 40 km. Ha estat un bon recorregut i ja trobàvem a faltar l'activitat física diària.

Demà enfilem la ruta cap a Bucarest. El nostre destí més llunyà amb la caravana cap a l'est.

El regust de Viena és molt bo. És una ciutat monumental, molt ordenada, i amb molta oferta musical i cultural a tot arreu.

La valoració del càmping també està molt bé. Molt net, amb un mini súper, el poble a la porta del càmping i el tren també.

Dilluns, 15 d'agost

Ens llevem i recollim la caravana. Posem rumb direcció Budapest. Sortir de Viena ens costa gairebé una hora. La distància entre les dues capitals no arriba als 300 km.

Al cambiar de país hem d'agafar vinyeta per les autopistes hongareses. Es un Matrica, i és electrònica, no cal enganxar res al cotxe. L'autopista no està  en molt bon estat, el ferm és molt irregular i els serveis de les àrees deixen una mica que desitjar i les papereres vessen de plenes.

Parem a dinar a l'autopista, en un MacDonalds.

Un cop agafem la sortida de l'autopista, el càmping és a Budapest però hem de sortir abans d'arribar al centre, tot l'asfalt empitjora de cop. Només fem bots i més bots, per sort no tenim cap problema amb les rodes. Trobem el càmping i d'entrada ens fa molt mala pinta, però és un dels més ben valorats i decidim entrar-hi. El càmping és un sol carrer amb caravanes, bàsicament autocaravanes, aparcades a banda i banda. Els serveis en comparació del càmping que veníem no tenen nom ... Però la mestressa ens rep molt amablement i ens convida a un vi i un suc pels nens. Ens explica com arribar a Budapest amb transport públic i ens comenta que l'esmorzar se serveix de 8 a 10!!!! Primer càmping amb esmorzar inclòs que trobem. Com que a més té wifi, a la zona del bar, va millorant i pujant punts des de l'inici.

Sense fer massa res, decidim començar a visitar Budapest abans no ens passi la tarda. Comprem tres bitllets familiars de 24h per uns 30€ i comencem a voltar. Acabem sopant a l'illa Margarita i fent fotos al Parlament de nit. Preciós.

Els preus els trobem molt barats, alhora que amb números molt grans, els nens es passen l'estona comptant quants euros son tot. Hem sopat per 24€ tots 5, una ganga.

Dimarts, 16 d'agost

Al matí anem a estrenar l'esmorzar que ens ofereix el càmping. Hi ha buffet amb assortit de salat i dolços, la veritat és que és ben complert, no ho hauríem pas dit mai.

Després d'atipar-nos, hem agafat transport públic (primer bus i després tramvia) i hem anat direcció a Buda. Hem pujat amb un telefèric ben curiós i hem visitat la part de la ciutat antiga.

El millor pels nens, el laberint. Una grota subterrània que visites sol, i amb pinta de laberint, amb músiques de misteri i fins i tot boira. El laberint té força història: havia sigut habitatge dels prehistòrics, reserva d'aigua durant l'edat mitja, refugi de guerra durant la II guerra mundial, trobada de polítics durant la guerra freda ... I segons la història el comte Dràcula hi havia estat pres.

Hem baixat a peu de Buda i hem anat a dinar a Pest. Avui hem pagat força pasta per dinar, uns 80€ !!! I és que Budapest, al centre, té preus molt europeus.

Després de dinar, hem passejat pel centre de Pest. Molt comercial. Hem aprofitat per comprar records per tots.

Estem fosos, caminar per una gran ciutat cansa molt.

Hem sopat al càmping de fosc, i és que a les 8h del vespre ja fosqueja força, es nota que estem més a l'est que a casa nostra.

Dimecres, 17 d'agost

Avui ens decidim a gaudir d'aquesta ciutat per últim dia. Al matí visitem el mercat central, una mena de Boqueria de Barcelona. Un edifici molt xulo i parades de mercat i d'artesania per tot arreu. Cap parada de peix, molta fruita i molta carn.

Passejant pel mercat se'ns fa l'hora de dinar i ho fem allà en un bonic restaurant. Mengem per uns 40€ tots 5, ho trobem bé. Hi ha moltes parades de menjar, però cal menjar a peu dret, segur que allà encara surt millor de preu. Però preferim pagar una mica més i seure còmodament en una taula. Hi havia músics en directe amenitzant l'àpat.

Un cop acabats, hem anat a buscar la línia 1 del metro per anar fins als banys. La linia 1 és la més antiga i les estacions són molt boniques. El metro també és més antic i només hi ha uns 4 vagons.

Anem fins als banys de Széchenyi. Un edifici majestuós amb 3 piscines d'aigua termal. Quan arribem fem una bona cua per agafar entrada. Mentre fem cua ens adonem que tot és jovent. Gairebé som la única família que hi ha i en Toni i jo fem pujar la mitja d'edat. Un cop a taquilla ens informen que no hi ha tiquets familiars ni preus especials per a nens. Paguem 5 tarifes normals.

Realment el lloc és espectacular. És preciós i denota un passat de classe en aquesta ciutat. Però està super ple. Tot de jovent per tot arreu que van a lligar. Van tots amb pulseres d'un munt de bars i discos i acaben aquí. Però nosaltres gaudim plenament de la tarda. Hi ha una piscina amb corrent d'aigua que fa les delícies de la Jana i en Biel. Una piscina està a uns 30 graus i l'altra a 38!!! Quan sortim sembla que ens hem encongit i tot.

A l'interior de l'edifici també hi ha més banys i saunes. No les aprofitem gaire, preferim estar a l'aire lliure.

Quan decidim que ja en tenim prou, per la Jana encara hi seríem, ens dutxem i anem cap al centre. Volem fer 4 compres al super per tenir la nevera plena abans de començar la tornada.

Sopem al càmping i recollim el màxim de coses possibles. Demà volem sortir d'hora i avançar tants  km com sigui possible.

1. Bona nit!

Gràcies per la vostra crònica detallada de la ruta! Ens està anant molt bé per fer-nos una idea i començar a planejar la nostra.

També tenim tres fills, de 8, 10 i 12 anys. Quina edat tenia la vostra petita quan hi vàreu anar?

Estàvem pensant a començar a Passau però potser no arribar fins a Viena. Si ens quedéssim a Krems ens perdríem algun tram imperdible?

Gràcies!

Albert

PD.- Per cert, el meu pare era fill de Tona i jo hi he passat tots els estius de la meva infància!

1. Bona tarda Albert,
      ens ha fet molta il·lusió veure que el bloc arriba a altres famílies i pot servir per ajudar a planificar vacances.
      Intento respondre dubtes que ens demanes:
      - La nostra petita tenia 8 anys quan ho va fer, feia els 9 al novembre. Duia una bici amb canvi de marxes, però només pinyó i 5 marxes. Ella és la que va gaudir menys del viatge, es queixava que cada dia era el mateix: llevar-nos, desmuntar la tenda, pedalar i al vespre tornar a muntar la tenda per marxar l'endemà. Ella hauria volgut tenir algun dia entremig de "descans" de bici. Tenir més estona de càmping i esbarjo. Per tant, la seva queixa era més aquesta que haver de pedalar.
      - Si que un cop acabada la ruta vam fer la valoració que havíem anat molt per feina. Hi havia la ciutat de Tulln que feia molt bona pinta i no hi vam ni parar. Però les previsions del temps, ens van condicionar la pedalada.
      - Començar a Passau és una bona opció. Però nosaltres no trobàvem un càmping per deixara el cotxe i la caravana aparcats. No sé com viatgeu vosaltres, però el càmping que hi ha a Passau és una esplanda al costat del riu, petit i sense gaires serveis. Per això vam començar 10 km abans. El càmping on vam deixar el cotxe i la caravana ens va anar molt bé. Ens van fer pagar 10€ per nit. La ruta ciclable passa pel costat del càmping.
      - Si acabeu a Krems no crec que us perdeu res imprescindible a nivell de ruta, però la ciutat de Tulln queda més endavant i si que tenia molt bona pinta.
      - Tota la ruta té molt encant perquè encara que voregis sempre un riu, cada dia és diferent. Per exemple, després de Melk passes per camps d'arbres fruiters que és una passada. Però això us entra en la vostra proposta.
      - Us desitgem una bona preparació i si teniu més dubtes ja sabeu on trobar-nos. En aquest mitjà o presencialment a Tona

Toni

2. Moltíssimes gràcies, Toni, per les respostes.

Tot i que acostumem a fer les vacances amb cotxe i tenda de campanya, enguany hem decidit volar fins a Múnic i tornar des de Viena per estalviar-nos els trajectes amb cotxe. Això ens fa deixar els estris de càmping a casa (i les bicicletes) i plantejar-nos la ruta a base de nits en pensions i gasthaus. Ens va molt bé saber l'experiència que ens comentes de la vostra filla petita, ja que ens confirma que no hem de contractar rutes amb tot inclòs. Evitarem anar "a tot de pitu" i podrem planificar millor les etapes i aquestes estones de descans i esbarjo.

Se'ns acudeix un altre dubte pràctic. Quan volíeu visitar una ciutat o alguna altra cosa a mitja etapa què fèieu amb l'equipatge que dúieu dins del carro o a les alforges?

Albert

3. Hola Albert,
    Disculpa que no et vam contestar l’últim comentari teu.
    Quan visitem alguna ciutat deixem bicis ben lligades, sense res de valor a la vista, només els nostres estris al carro o alforges. Ningú ens ha tocat mai res. I això que alforges i carro no estan tancats amb cadenats.

Ja ens explicareu què tal ha anat la vostra experiència. Nosaltres aquest any tornem a fer cicloturisme: la velodysee, per la costa atlàntica francesa.

Bones vacances.

1. Que us vagi molt bé per la costa atlàntica francesa! Estarem atents a les vostres cròniques!

Per cert, a mesura que avançava la ruta, més confiats ens tornàvem amb les bicicletes i l'equipatge. Els austríacs pràcticament no lliguen mai les bicis. Nosaltres només les lligàvem si havien d'estar força estona aturades i només preníem una bossa on hi havia les coses de valor (documents, càmera, mòbils, etc). La resta d'equipatge quedava a les alforges i al carretó, sense lligar. No hem tingut cap problema!

4. Bon dia.

Tot just ahir vam tornar de Viena!

La veritat és que hem gaudit molt de la ruta en bicicleta i hem tingut molta sort amb el temps. De fet, amb l'excepció de pluja en dues etapes, la resta de dies hem passat calor i tot. Sort que ens vam endur els banyadors i ens hem pogut remullar cada dia en alguna de les zones de bany!

La vostra experiència i respostes ens han estat de molt utilitat. Moltes gràcies! Fins i tot ens hem allotjat en algun dels vostres càmpings i seguit alguna de les vostres recomanacions. Moltes gràcies!

Tot i que enguany hem deixat la tenda de campanya i els estris de càmping a casa, deixem escrita la nostra ruta per si a algú li és d'utilitat:

Dia 0: Vol a Múnic + Tren a Passau + Nit en Pensió
    Dia 1: Lloguer de biciletes a Passau* + Tram Passau a Inzell + Nit a Gasthof
    Dia 2: Tram Inzell a Linz + Nit a Youth Hostel
    Dia 3: Tram Linz a Au an der Donau + Nit a Càmping
    Dia 4: Tram Au an der Donau a Grein + Nit a Gasthof
    Dia 5: Tram Grein a Melk + Nit a Youth Hostel
    Dia 6: Tram Melk a Krems + Nit a Càmping
    Dia 7: Tram Krems a Tulln (vam carregar les bicicletes al tren)+ Nit a Youth Hostel
    Dia 8: Tram Tulln a Klosterneuburg + Devolució de bicicletes + Tren a Viena
    Dia 9: Viena
    Dia 10: Viena + Vol a Barcelona

* 5 bicicletes (2 adults, 3 infants de 8, 10 i 13 anys)
    + 2 parells d'alforges + 1 carretó de càrrega d'equipatges

5. Albert quina il·lusió veure que us ho heu passat tant bé. Això del cicloturisme enganxa!!!
    Contents d’haver-vos sigut útils. Ens anem retrobant de nou en altres viatges i aventures.