dissabte, 4 de desembre del 2021

Escapada a la Provença, desembre 2021

Divendres, 3 de desembre

Sortim cap a les 19.00 de casa, però parem a l’Esclat a omplir la nevera i el rebost. Sempre se’ns acaba fent tard …

Hem agafat autopista de peatge i hem fet una bona tirada fins a Fitou. Poblet que queda al costat de l’autopista i que ofereix un P molt tranquil i segur. No hi ha serveis per a l’auto però com que acabem de sortir de casa, no ens fan falta.

Sopem sushi frec que hem comprat a l’esclat, sopar ràpid i sense feina.

Descansem ben tranquils i acompanyats d’unes 5 o 6 autocaravanes.

Coord: N 42.8946 E 2.9844

Dissabte, 4 de desembre

Ens hem llevat ben descansats i hem esmorzat pa del que vam comprar ahir. No hem sortit a buscar cap forn. El poble està al costat, o sigui que no deu ser difícil trobar-lo.

Un cop llestos, hem posat direcció Vaison la Romaine. Hem fet autopista ja que hi havia molta diferència de temps fent nacional o peatge. Hem arribat a l’àrea de Vaison a temps per fer dinar sense presses. Durant el camí i l’estona del dinar ha anat plovent lleugerament.

Després de dinar ens hem equipat amb paraigües i hem anat a visitar Vaison. El poble el recordàvem d’un estiu de fa mooooolts anys, bé només recordàvem les restes romanes i prou, i el poble té un casc medieval molt bonic, amb un castell al capdamunt. A part de tota la part medieval, el centre de la ciutat és molt animat. Amb moltes botigues obertes, molts carrers peatonals … ha sigut una visita molt agradable. Hem fet un vi calent i gofres per participar amb el Teleton, una marató a la francesa per recaptar diners amb alguna finalitat social que no hem sabut veure.

Quan n’hem tingut prou, hem retornat a l’auto i hem preparat les visites dels següents dies amb el material que ens han facilitat a Turime.
Pels volts de quarts de vuit del vespre ha vingut un vigilant a cobrar-nos el tiquet de l’àrea: 7€ (Preu hivern, a l’estiu he vist a l’app que val 8,10€)
L’àrea disposa de tots els serveis per a l’auto, és ben plana i a uns 5 minuts a peu del centre. És perfecte.

Coord: N 44.2461 E 5.0740
Preu: 7€

Diumenge, 5 de desembre

Hem descansat súper bé. La calefacció s’ha engegat alguns cops durant la nit, i no hem passat gens de fred. He anat a comprar el pa al poble, que bé que es posa una caminadeta de bon matí i amb 3º. El pa ha valgut molt la pena, acabat de fer i boníssim. Com que en aquesta àrea hi havia servei d’aigües, avui fet tots dutxa i així hem marxat amb tot ple i sabent que al vespre no ho utilitzaríem. Les àrees que trobarem avui, crec que no hi ha serveis.

Un cop hem arrencat hem anat a Puyméras, un petit poblet on ahir a turisme ens van dir que avui hi feien una fira de Nadal. El poblet estava molt a prop. La fira si que hi era, però no valia gran cosa. Hi hem passejat i hem tirat cap al següent destí: Roussillon.

Aquí ens ha tocat fer carreteres molt secundàries però que ens han fet passar per entremig de vinyes, oliveres i camps d’espígol. Que bonic deu ser això a mitjans de juny!!! Ens ho apuntem per tornar-hi. Ara amb els colors de la tardor, no era pas lleig però a començaments d’estiu deu ser increible.

Hem tingut gairebé dues hores de trajecte i quan hem arribat a Roussillon, hem aparcat a una àrea que hi ha a l’entrada. Al poble la circulació de les autocarvanes està prohibida, però tens un bon parquing on estacionar i pernoctar, per tant, res a dir. A l’estiu és de pagament, ara era de franc. Sense serveis. Però era un bon lloc per dormir, si hagués sigut l’hora.

Després de dinar hem anat a visitar el poble. Súper bonic. És un poblet que forma part dels pobles d’Ocre, i té un entorn privilegiat. El primer que hem fet és fer el sender dels ocres. Un recorregut de 30 min o bé 50 min, amb un preu de 3€/cap. Com que feia un bon fred, hem optat per la ruta curta.

Després de la caminadeta, hem visitat el poble. Sempre amb els mateixos colors ocre a tot arreu i ple de galeries d’art. Al ser diumenge, no hem vist res obert, just un bar per fer un cafè.

El següent destí estava a prop. Gordes, un municipi amb una àrea d’autocaravanes de pagament, amb serveis, però molt inclinada i que no convidava gens a passar la nit. Hem anat a visitar el poble, que era bonic, però l’hem vist massa de fosc i amb un bon fred i ens hem afanyat a tornar a l’auto. El vent és gelat. Per aparcar l’auto hem pagat el mínim que deixava el parquímetre: 4€, ens ha sortit més car aquesta paradeta que dormir, je je.

La intenció era dormir a Cabrières d’Avignon, un parquing ben anivellat, sense serveis, però ben valorat al Park4night. Quan hem arribat ho hem vist tant sol i sense ningú que hem preferit continuar fins al següent destí: L’isle sur la Sorgue, la Venècia de la Provença. Quin poble més animat quan hem arribat, amb moltes llums de Nadal i molta gent pel carrer. Però nosaltres veníem amb ganes d’aparcar i quedar-nos a dins ben calentons, que ja ens havíem refredat molt a la tarda.

Aquest poble no té àrees, hem aparcat a un lloc on les autocaravanes són acceptades: al Parquing de l’estació. Ben cèntric. Deixem per demà la visita. A més a més del poble, en aquest indret hi ha el mercat de Nadal més gran de la regió. A veure què ens firem.

Coord: N 43.9179 E 5.0457

Dilluns, 6 de desembre

Hem dormit tranquils al P, al final acompanyats d’una altra autocaravana. La nit ha sigut freda, però dins no hem passat gens de fred.

M’he llevat per anar a comprar esmorzar i la meva sorpresa ha estat quan he vist que totes les botigues eren tancades. Obren el diumenge al mati i el dilluns tenen tancat tot el dia. He trobat la “boulangerie” i he comprat un pa de blat de moro boníssim. Després d’esmorzar i abrigar-nos bé, hem anat a fer un volt pel poble. La temperatura no és molt baixa, però bufa un vent gelat. Tal i com sospitava de bon matí, el centre comercial l’hem vist ben buit i tot tancat. Una pena, perquè segurament seria  un poble molt xulo si tot hagués estat obert. Segona decepció del dia, el Mercat de Nadal, avui estarà tancat tot el dia. Malgrat que he repassat el cartell que tenia, on s’anunciava aquest mercat, com el més important de la regió, a la web hem vist que avui i altres dies intersetmanals no obren.

O sigui, que hem decidit posar rumb cap a Avignó i deixar aquest poblet que tot ens ha anat al revés.

El camí fins a Avignon el fem per carreteres secundàries però arribem amb mitja horeta al càmping. Avui no fem aparcaments. Després de llegir comentaris molt negatius sobre els pàrquings de la ciutat ( a nivell de robatoris i de multes) hem decidit no exposar-.nos i entrar a un càmping molt cèntric a tocar del Pont d’Avignó.

Hem dinat al càmping i hem anat a descobrir la ciutat. Primer hem fet la visita cultural al Palau dels Papes. Una visita guiada amb una tablet que feia servir la realitat virtual per recrear escenes de l’època. I després hem tingut tempt d’entrar a botigues, fer compres, veure el Mercat de Nadal … i hem anat fent temps fins que hem entrat a sopar a les 19.00 a un restaurant. Només eren les 19.00 però ens semblava que era plena nit. I després de sopar, de retorn al càmping. Ara veurem un capítol de la Casa de Papel que està molt emocionant.

Camping Bagatelle. Coord: N 43.9537 4.7977
Preu: 26,5€

Dimarts, 7 de desembre

Ens llevem sense presses i anem a buscar l’esmorzar que havíem encarregat: avui croissants. Com que tenim corrent del càmping hem pogut fer un cafè com toca, amb la Nespresso. Mmm quin canvi.

Hem fet dutxes al càmping hi hem sortit direcció a Les Saintes Maries de la Mer. Hem arribat bé per dinar al mateix P. El parquing és gran, ben anivellat i amb serveis. Segons els comentaris del park4night passa un senyor al vespre a cobrar. Nosaltres només hi hem estat el temps de la visita al poble. El poble ens ha recordat els tipics pobles de platja que a l’hivern no hi viu ningú. Estava tot força tancat, no hi havia massa gent enlloc, i tampoc era un lloc massa encant.

Hem fet algunes fotos i hem posat rumb a Aigües mortes. Quin canvi. Aquest poble emmurallat està súper ben conservat. Moltes de les botigues estaven obertes i es veia vida a les cases de la gent. Hem comprat galetes a una botiga que les venia a granel i ens les hem menjat per berenar. Estaven súper bones. No n’han quedat per casa …

Un cop vist el poble, hem decidit que volíem conduir una mica i acostar-nos ja cap a Catalunya. Demà ens agradaria ser a dinar a casa.

Hem conduït fins a Fitou, i hem dormit al mateix P que el divendres quan vam marxar. Troabr llocs propers a l’autopista i tranquils, al sud de França, és una bona troballa … crec que no serà l’últim cop que hi tornarem.

Avui tanda final de la Casa de Papel. Quins nervis fins a l’últim moment. Sèrie acabada!!!

Coord: N 42.8946 E 2.9844

Dimecres, 8 de desembre

Avui si que sortim a comprar pa al poble. La Boulangerie no és massa lluny. Creiem que és un dia festiu, ens ha semblat veure súpers tancats, però no ho podem assegurar.

Destinem el matí a fer carretera per retornar cap a casa. Hi ha força trànsit.

El resum de l’escapada és que hem fet uns dies molt tranquils, gens de bullici, i hem pogut tornar a llocs que coneixíem d’estiu. Em queden les ganes de tornar-hi a mig juny … a veure com lliguem calendaris per fer-ho realitat.

Tema Covid, per fer cafès no ens han demanat el passaport covid enlloc. Per menjar i per entrar als mercats de Nadal sí. Tema mascaretes, són obligatòries als establiments, però hi ha botiguers amb la mascareta sota el nas. Pel carrer no l’hem dut, la majoria de gent tampoc la duia.