dijous, 24 de juny del 2021

Escapada Vall d’Aran

Tenim 4 dies per St Joan i decidim fer ruta fins a la Vall d’Aran.

Dijous, 24 de juny de 2021

Arriben a dinar a Sort, on hem quedat amb la meva cosina, la Fina i família, per compartir aquesta sortida.
Desorés de dinar cafè amb gel a Sort i passejada.
Seguim direcció Esterri d’Aneu.
Fa molts anys que no passem per Esterri. Anem caminant fins a la Guingueta d’Aneu. Una bonica passejada.

Quan tornem a l’auto posem rumb cap al Pla de Beret. Destí per aquesta nit.
Ja a mig port de la Bonaigua comença a baixar una boira espessa que no deixa veure res.
Arribem sense gens de visibilitat al P del Pla de Beret. Temperatura de 8°, ni ens plantegem estar a fora. Millor sopar a dins.
Esperem veure el cel demà per poder fer l’excursió.

Coord P: 42.7264, 0.9629
Preu: 0€

Divendres, 25 de juny

Ens hem llevat amb un dia clar i assolellat. Espectacular, sobretot si tenim present que ahir vam arribar i no es veia res de res

Després d’esmorzar hem preparat entrepans per dinar i hem començat la caminada.
El camí és una pista on de tant en tant cal parar per deixar passar algun cotxe autoritzat. Tota l’anada és gairebé de baixada, i clar, la tornada serà de pujada.

El camí és molt bonic. Paisatge d’alt Pirineu.

I al fons veiem Montgarri.
Arribem d’hora, fem temps al riu abans de dinar.

Dinem a l’hora europea i reprenen el camí de tornada.

Tot i que de tornada ens toca fer pujada, la fem millor del que ens pensàvem. Trobem vaques i cavalls.

Ens entretenim fem fotos i retornem a l’auto. Dutxes, pica pica i una estona de descans.

Posem rumb a l’àrea de Viella. Una àrea petita, amb serveis, amos molt amables però parcel·les petites.

Visitem Vielha a la tarda i demanem informació a turisme per la sortida de demà.

Podem sopar a fora, abrigats això si.

Hem encarregat pa de blat de moro per demà. La Choricleta ens el portarà a les 9:00

Coord P: 42.7126, 0.7979
Preu: 12€

Dissabte, 26 de juny

El pa ha arribat puntual, boníssim. Llàstima de no haver-ne encarregat més.

No hi ha places lliures a l’àrea i després d’esmorzar ens toca treure l’auto i aparcar a Vielha. Ho fem al vial que hi ha proper a l’àrea. Nosaltres agafem una ruta a peu que volta alguns poblets del Mig Aran. La ruta comença molt xula i ben indicada, però mica en mica anem perdent les senyalitzacions i hem d’acabar amb el Wikiloc i tornnt per una carretera asfaltada i ben assolellada.

Posem rumb a Arties, on hem vist que hi ha uns banys sulfurosos.

Dinem i desprÉs ens hi arribem. Potser degut al COVID o potser sempre és aixi, però son molt reglamentaris amb el temps que pots estar a dins la piscina sulfurosa. Se’ns ha fet curt … No ens hem pogut dutxar després, ja que no tenien vestuaris i ens han dit que si ens dutxàvem perderíem les propietats de l’aigua … o sigui que amb aquella pudoreta d’ous podrits hem anat tirant.

Hem posat rumb a Les. L’últim poble de Catalunya. A l’arribar hi havia molt ambient, amb músics pel carrer però la pluja ha acabat abans d’hora la festa. Hi ha un P apte per autocarvanes a un lloc molt bonic, al costat del riu (sense serveis).  Passejada pel poble, sopar i dormir.

Coord P: 42.81118 0.71079
Preu: 0€

Diumente, 27 de juny

Hem dormit súper bé. Fresquets i tranquils. Aprofitem el matí per fer un Escape Room per conèixer el poble. A partir d’un joc creat amb el mòbil vas descobrint la història i el patrimoni del poble. No tenim fotos, però ha valgut la pena. Gràcies Ajuntament per organitzar un joc de descoberta.

Posem rumb de tornada i dinem pel camí.

Sense trànsit destacable arribem a casa a una bona hora per preparar-nos per la setmana entrant.