dimecres, 17 d’abril del 2019

Escapada per Burgos. Setmana Santa 2019

La idea original per aquesta setmana Santa era fer El Cabo de Gata. Però primer per motius de salut i després per motius meteorològics hem fet un canvi i hem decidit visitar Burgos i voltants.

Dimecres, 17 d’abril.

Sortim a les 18:00 de Tona. Enfilem direcció Burgos. Parem a dormir a Saragossa. Ens ve de gust parar, jugar a cartes i descansar. Demà farem la resta.

Hem parat a una àrea amb els serveis d’Auto. A l’hora que arribem està força plena, però encara hi cabem.

Coord P: N 41.683370 W 0.890350

Dijous, 18 d’abril

Al matí fem una caminadeta per trobar un forn de pa. Podem comprar pa i croissants. Esmorzem tranquilament i fem els serveis de l’auto. Al costat de l’àrea hi ha un parc per fer esport i aprofitem els nens i jo per moure el cos als aparells.

Enfilem direcció Burgos però amb la idea de no arribar avui. La primera parada serà al cap de 300km, a Sto Domingo de Silos. Dinem a l’auto i aprofitem fer un volt pel poble i fer el cafè.

Caminem fins a un turonet que hi ha a l’altra banda del poble i així tenim una vista de tot el conjunt.
Un cop vist, posem rumb cap a Covarrubias. Ens costa una mica poder aparcar, però finalment ho aconseguim
El poble és molt bonic. Segons ells un dels més bonics d’Espanya.

Hem passejat, berenat i comprat alguna cosa de menjar.
Enfilem destí cap a Lerma. El nostre lloc de pernocta d’aquesta nit. L’App de Campercontact ens marca una àrea de pagament però que segons l’app està tancada fins el 20 d’abril.
Ens arrisquem hi posem les coordenades GPS al Tom Tom. El navegador ens porta per un pas inexistent. Ens toca mirar bé i buscar cartells. Finalment hi arribem. Una àrea molt xula amb espai verd per cada parcela. Hem agafat electricitat i així la Nespresso ens donarà una alegria de bon matí.
La visita a Lerma ha sigut molt bonica. La pluja ha parat i ens deixat una bonica posta de sol.
Per culpa de la pluja han suspès la processó de Dijous Sant.
Acabem la visita comprant vi, morcilla, formatge i una coca de llardons. 😋😋😋

Finalment tornem cap a l’auto a sopar, tot i que encara aprofitem per fer quatre tocs de bàdminton.

Coordenades P: N 42.027950 W 3.764690
Preu amb electricitat: 15€

Divendres, 19 d’abril

Ha plogut gairebé tota la nit. Una pluja constant i relaxant dins l’auto.
Aprofitem que estem en una àrea per fer dutxes de tots 5. Marxem carregats de nou.
Enfilem direcció Burgos. L’àrea de Burgos comparteix espai amb la fira d’atraccions i per tant hi ha places ocupades pels firaires. Fa uns mesos hi havia tots els serveis disponibles però hem llegit que fa un mes, van eliminar la font i el desaigüe d’aigües negres. No acabem d’entendre el perquè.

Com que estem força lluny del centre, fem temps a l’auto i decidim dinar abans de sortir a voltar.

La idea era començar per la Catedral, però ens hem topat amb el MEH (Museu Evolució Humana) i hem decidit entrar-hi. També volíem visitar Atapuerca però cal reservar amb antelació i ja no hi hem pogut anar.
El museu està ben distribuït i dissenyat. Fa un repàs de les restes trobades al jaciment i de l’evolució humana. Ens hi hem estat més de dues hores. Com que a fora feia un dia ben tapat i fred, ens ha anat super bé aquesta estona tancats.

Quan hem sortit hem anat cap a la plaça Major a berenar. I després hem voltat pel centre que és molt bonic i acolorit. Avui les botigues estaven majoritàriament tancades ja que es divendres Sant.

Un cop ens hem cansat hem retornat cap a l’auto. Hi ha una bona caminada fins allà.

Deixem per demà la Catedral.

Coord P N 42.350180 W 3.680780

Dissabte, 20 d’abril

Ens llevem amb un bon sol, per fi, tot i que la temperatura és fresqueta.

Destinem el matí a visitar la Catedral. Cal pagar entrada i fas la visita amb audioguia. La Catedral és molt bonica i està molt ben conservada.

Fem la visita completa i destinem la resta de dia a fer botigues. Dinem al centre de tapes.

Quan retornem a l’auto comencem el retorn.
Anem a dormir a Saragossa.
A la mateixa àrea que vam fer a l’anada.

Demà arribarem a casa per dinar.